„Chceme, aby areál žil i poté, co zavřou kanceláře. Už předtím tu fungovaly obchody, kadeřnictví, restaurace, ale hotel chyběl,“ říká Miroslav Pekník, projekt manažer firmy CTP, jež objekt pro největší hotelový řetězec na světě za téměř 700 milionů postavila.
Svojí světlou fasádou budova předznamenává i vnitřní interiér. U vchodu v hotelové hale hosty upoutá obří olejomalba ledního medvěda mezi antickými sloupy od současného výtvarníka Marka Číhala. Své dílo Věčné léto v římské vile tvořil přímo na místě celý měsíc. „Je laděné do hotelových barev – šedé, zlaté a tyrkysové. A ještě nějakou dobu bude schnout,“ upozorňuje Pekník.
Hotel má kapacitu 201 pokojů ve třech skupinách – od základního o ploše 25 metrů čtverečních přes dvojpokoj s malým obývákem až po šedesátimetrové prezidentské apartmá s velkorysou terasou, kde noc stojí přes 10 tisíc korun.
V apartmá se točil Labyrint
Právě nejluxusnější prostor si už stihl zahrát v televizním seriálu. Režisér Jiří Strach z něj udělal kancelář lobbisty v nové řadě Labyrintu. „Už dříve si půjčili náš vchod, teď zachytili i krásnou vyhlídku na Brno,“ podotýká Pekník.
Pokoje jsou zařízené v severském minimalistickém stylu. Vévodí jim dřevo a mramor. „Velká část prvků interiéru je od firmy Normann Copenhagen, což je nejznámější dánská designová značka. Všechny látky jsou přírodní – koberce z vlny, ruční tkaniny, potahy z kůže, stolečky z mramoru. Žádné náhražky,“ popisuje Pekník.
Hotel Marriott
|
„Plochy jsou čisté a hladké. Je to byznys hotel, kde si potřebujete rozbalit kufr a někam uložit oblečení, ne se kochat obrazy. Jedinou ozdobou pokojů jsou velkoplošné fotografie starého Brna od 20. do 60. let,“ dodává s tím, že o hosty se postará tým až 80 lidí, z nich 40 na plný úvazek.
Čtyřhvězdičkový Marriott není jediný, který se specializuje na byznys klientelu. Cílí na ni třeba i Holiday Inn u výstaviště či pětihvězdičkové Barceló na Šilingrově náměstí.
Podle předsedkyně jihomoravské sekce Asociace hotelů a restaurací ČR Beatrice Vojtkové se vstupem řetězce konkurenční prostředí sice oživí, ale poptávku nezvýší.
„Stále se potýkáme s o přibližně třetinu nižší celoroční obsazeností než Praha. Pro Brno je tedy důležité vytvářet podmínky pro rozvoj města jako místa obchodu, veletrhů a konferencí, což se projeví i v lepším využití ubytovacích služeb,“ míní Vojtková.