Včera v Brně kampaň zahájila sociální demokracie. Kandidát Roman Onderka spojil síly se svým čtyřměsíčním mopsem Chrisem a natočili spolu předvolební spot vychvalující Brno. O jeho správu se Onderka coby primátor poslední čtyři roky staral. "Frčí to tady v tom Brně, až mě z toho bolí tlapky," postěžoval si v závěru videa, které se bude promítat i v kinech, Onderkův pes.
V dresu Komety se do kampaně zapojil i Onderkův synovec. Heslo na billboardech "Fandíme Brnu" však neznamená jen podporu sportu. "Brno je město kultury, univerzit, výstavnictví a díky okruhu také rychlých strojů. Navzdory krizi se nám podařilo snížit zadlužení města o 16 procent," pochválil primátor svou práci.
S Nečasem v ulicích i ženským citem pro Brno
Asi největším Onderkovým konkurentem v podzimních volbách bude občanský demokrat Robert Kotzian. "Ostré zahájení kampaně chystáme na pondělí. Přijede Petr Nečas a představíme náš program. Budeme o něm s voliči na našich stáncích v ulicích hodně mluvit," řekl současný starosta Brna-Bohunic Kotzian.
Pod heslem "Více citu pro Brno" se Brňanům představují ženy v brněnské ODS. "Ženy dávají politice velmi mnoho. Příkladem může být třeba odvaha slovenské premiérky Radičové, která odmítla přispívat na řecký dluh. To by celá řada mužů nedokázala," dodal Kotzian.
Třináctého září začne Brňanům Měsíc Suverenity, tak nazvala svou kampaň kandidátka Šárka Kašpárková. Podle tvůrce její kampaně Marka Adámka se bude bývalá sportovkyně objevovat na utkáních Komety a také na basketbalových i fotbalových zápasech. "Mohla by pro voliče doplnit mezeru po zelených a minimálně do zastupitelstva proniknout," myslí si Adámek.
S čím přichází lidovci? Nálepky I love Brno
Na primátora kandidují také dva současní náměstci Daniel Rychnovský (KDU-ČSL) a Martin Ander (SZ). Lidovci kampaň zahájí devátého září a lidem budou mimo jiné rozdávat nálepky "I love Brno".
Zelení už kampaň zahájili minulý týden na Brněnské přehradě. Hlavní nápor na voliče však spustí až v polovině září. "Na kampaň máme vyčleněných 630 tisíc korun, což je možná docela málo, ale ještě o příspěvek žádáme příznivce na internetu," popsal Ander.
Všechny strany se shodují, že kampaň bude bezkonfliktní. "Budeme se ji snažit vést čistě pozitivně, žádných útoků na protikandidáty se ode mě nedočkáte," nastínila kandidátka TOP 09 Irena Matonohová.
Podle odborníků na reklamu velké strany od konfrontační kampaně ustoupili, protože poznaly, že jim to ubralo voliče. "Ty věčné sváry lidi otrávily a přestali kampaně sledovat," řekl majitel PR agentury Mediaage David Blažek.
Kdo rozhodne? Prý VV, TOP 09 a Zemanovci
Novinkou v letošních kampaních podle Blažka bude využívání sociálních sítí na internetu. "Je to nový fenomén, který přinesly Věci veřejné a TOP 09. Na některé voliče ale může taková komunikace působit nedůvěryhodně," myslí si Blažek. O vlivu nových stran mluví i PR konzultant Petr Engliš. "TOP 09, Věci veřejné nebo Zemanovci budou pomyslným jazykem na vahách, který určí podobu budoucí radniční koalice," odhadl Engliš.