Nová tvář Škody Fabia odhalena. Pod kapotou má jen tříválcové benziny

  8:00aktualizováno  8:00
Přepracovaná Fabia zažije premiéru na ženevském autosalonu začátkem března. Malá škodovka dostane nové přední LED-světlomety. Na výběr budou čtyři zážehové motory se zdvihovým objemem 1,0 l. Uvedení na trh je plánováno ve druhé polovině roku 2018.

Faceliftovaná příď Škody Fabie | foto: Škoda Auto

Nejvíce designéři modifikovali přední část vozu. Fabia dostává v krátkém hatchbackovém i prodlouženém kombíkovém provedení nově tvarovaná světla a mlhovky, přepracovaná je maska chladiče. „Poprvé je v modelové řadě Fabia využita diodová světelná technika pro přední světlomety i zadní skupinové svítilny,“ doplňuje Pavel Jína ze Škody Auto.

Hlavní změnou je přepracovaná příď, která působí subtilnějším a zakulacenějším dojmem. Auto má nově kapotu více protaženou dopředu dolů, takže celkově příď vozu působí nižším dojmem. O něco se zmenšila přední světla, mají trochu komplikovanější tvar a pod nimi je ostrý prolis. Sklopenější a užší než nyní je maska chladiče. Přemodelovaný je také nárazník.

Faceliftovaná Škoda Fabia
Faceliftovaná Škoda Fabia

Nová je také nabídka kol z lehkých slitin, která bude podle Jíny pro fabii hatchback poprvé možné objednat s průměrem až 18 palců. „Uvnitř byl upraven design přístrojového štítu, změněn je vzhled dekoračních prvků na přístrojové desce a nové jsou i dvoubarevné vzory potahových látek čalounění sedadel,“ dodává.

Škoda loni změnila po dlouhých letech šéfdesignéra, stylistické oddělení mladoboleslavské automobilky nyní vede Oliver Stefani, facelift Fabie ovšem vznikl ještě pod vedením jeho předchůdce Jozefa Kabaně.

Fotogalerie

Zmenší se nabídka motorů, Fabia se tak letos definitivně loučí s dieselovými motory, které v autech tohoto formátu kvůli vysoké ceně kupuje minimum zákazníků. Na výběr bude ze čtyř benzinových tříválcových motorů o objemu 1,0 l. Základní provedení motorů jsou atmosfericky plněné. Agregáty MPI s nepřímým vstřikováním paliva budou k mání ve výkonových verzích se 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Dva motory TSI vybavené přeplňováním a přímým vstřikováním benzinu do válců nabídnou nejvyšší výkon 70 kW (95 k), a 81 kW (110 k). Oba motory TSI nově dostaly filtr pevných částic. Nejvýkonnější ze čtveřice motorů je v nabídce také se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Novinkou v nabídce Fabie bude hlídač mrtvého úhlu, který upozorňuje řidiče na zezadu rychle se přibližující vozidlo. Další nový systém monitoruje, co se děje za vozidlem a varuje před kolizí při couvání. „Další nově dostupnou funkcí je Light Assist, která automaticky přepíná z dálkových na potkávací světla, jakmile systém detekuje protijedoucí vozidlo, a usnadňuje řidiči jízdu v noci, aniž by hrozilo oslnění ostatních účastníků provoz,“ popisuje Pavel Jína.

Fabia dostává také nový multimediání infotainment s 6,5palcovým displejem, který nabídne různé on-line služby systému Škoda Connect. Navigační systém umí pracovat s informacemi o dopravní situaci v reálném čase.

Inovace se dočkala dnes už legendární škrabka na led ve víčku palivové nádrže, která nově umožní měření hloubky dezénu pneumatik. Fabia může nově mít USB porty pro cestující na zadních sedadlech.

Od roku 1999 Škoda prodala více než čtyři miliony fabií po celém světě, současná třetí generace modelu od své premiéry v roce 2014 překonala hranici půl milionu prodaných vozů. V současnosti je třetím nejprodávanějším modelem značky. „Hlavními trhy pro model Škoda Fabia s karoserií hatchback jsou Německo, Velká Británie a Polsko, pro model Combi jsou cílovými zeměmi především Německo, Česká republika a Polsko,“ upřesňuje Silke Rosskothenová ze Škody Auto.

Nová generace Fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku obohatí malý crossover, který značka představí v roce 2019. Jeho podobu naznačí koncept, který automobilka společně s inovovanou Fabií představí na autosalonu v Ženevě za necelý měsíc (více o studii Vision X čtěte zde).

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Najdete na iDNES.cz