Nová tvář Škody Fabia odhalena. Pod kapotou má jen tříválcové benziny

  8:00aktualizováno  8:00
Přepracovaná Fabia zažije premiéru na ženevském autosalonu začátkem března. Malá škodovka dostane nové přední LED-světlomety. Na výběr budou čtyři zážehové motory se zdvihovým objemem 1,0 l. Uvedení na trh je plánováno ve druhé polovině roku 2018.

Faceliftovaná příď Škody Fabie | foto: Škoda Auto

Nejvíce designéři modifikovali přední část vozu. Fabia dostává v krátkém hatchbackovém i prodlouženém kombíkovém provedení nově tvarovaná světla a mlhovky, přepracovaná je maska chladiče. „Poprvé je v modelové řadě Fabia využita diodová světelná technika pro přední světlomety i zadní skupinové svítilny,“ doplňuje Pavel Jína ze Škody Auto.

Hlavní změnou je přepracovaná příď, která působí subtilnějším a zakulacenějším dojmem. Auto má nově kapotu více protaženou dopředu dolů, takže celkově příď vozu působí nižším dojmem. O něco se zmenšila přední světla, mají trochu komplikovanější tvar a pod nimi je ostrý prolis. Sklopenější a užší než nyní je maska chladiče. Přemodelovaný je také nárazník.

Faceliftovaná Škoda Fabia
Faceliftovaná Škoda Fabia

Nová je také nabídka kol z lehkých slitin, která bude podle Jíny pro fabii hatchback poprvé možné objednat s průměrem až 18 palců. „Uvnitř byl upraven design přístrojového štítu, změněn je vzhled dekoračních prvků na přístrojové desce a nové jsou i dvoubarevné vzory potahových látek čalounění sedadel,“ dodává.

Škoda loni změnila po dlouhých letech šéfdesignéra, stylistické oddělení mladoboleslavské automobilky nyní vede Oliver Stefani, facelift Fabie ovšem vznikl ještě pod vedením jeho předchůdce Jozefa Kabaně.

Fotogalerie

Zmenší se nabídka motorů, Fabia se tak letos definitivně loučí s dieselovými motory, které v autech tohoto formátu kvůli vysoké ceně kupuje minimum zákazníků. Na výběr bude ze čtyř benzinových tříválcových motorů o objemu 1,0 l. Základní provedení motorů jsou atmosfericky plněné. Agregáty MPI s nepřímým vstřikováním paliva budou k mání ve výkonových verzích se 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Dva motory TSI vybavené přeplňováním a přímým vstřikováním benzinu do válců nabídnou nejvyšší výkon 70 kW (95 k), a 81 kW (110 k). Oba motory TSI nově dostaly filtr pevných částic. Nejvýkonnější ze čtveřice motorů je v nabídce také se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Novinkou v nabídce Fabie bude hlídač mrtvého úhlu, který upozorňuje řidiče na zezadu rychle se přibližující vozidlo. Další nový systém monitoruje, co se děje za vozidlem a varuje před kolizí při couvání. „Další nově dostupnou funkcí je Light Assist, která automaticky přepíná z dálkových na potkávací světla, jakmile systém detekuje protijedoucí vozidlo, a usnadňuje řidiči jízdu v noci, aniž by hrozilo oslnění ostatních účastníků provoz,“ popisuje Pavel Jína.

Fabia dostává také nový multimediání infotainment s 6,5palcovým displejem, který nabídne různé on-line služby systému Škoda Connect. Navigační systém umí pracovat s informacemi o dopravní situaci v reálném čase.

Inovace se dočkala dnes už legendární škrabka na led ve víčku palivové nádrže, která nově umožní měření hloubky dezénu pneumatik. Fabia může nově mít USB porty pro cestující na zadních sedadlech.

Od roku 1999 Škoda prodala více než čtyři miliony fabií po celém světě, současná třetí generace modelu od své premiéry v roce 2014 překonala hranici půl milionu prodaných vozů. V současnosti je třetím nejprodávanějším modelem značky. „Hlavními trhy pro model Škoda Fabia s karoserií hatchback jsou Německo, Velká Británie a Polsko, pro model Combi jsou cílovými zeměmi především Německo, Česká republika a Polsko,“ upřesňuje Silke Rosskothenová ze Škody Auto.

Nová generace Fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku obohatí malý crossover, který značka představí v roce 2019. Jeho podobu naznačí koncept, který automobilka společně s inovovanou Fabií představí na autosalonu v Ženevě za necelý měsíc (více o studii Vision X čtěte zde).

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku
Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku

Na 7. září připadá Světový den Duchennovy svalové dystrofie. Tímto vzácným genetickým onemocněním trpí i Jaroslav, který je v současnosti plně odkázaný na pomoc druhých.

Najdete na iDNES.cz