Diskuse k článku

Nová tvář Škody Fabia odhalena. Pod kapotou má jen tříválcové benziny

Přepracovaná Fabia zažije premiéru na ženevském autosalonu začátkem března. Malá škodovka dostane nové přední LED-světlomety. Na výběr budou čtyři zážehové motory se zdvihovým objemem 1,0 l. Uvedení na trh je plánováno ve druhé polovině roku 2018.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a63r35e94k 57K28l13u80f25a 3838694684856

Co se týče designu, je to krok zpátky. Maska stávajícího modelu je dle mého hezčí.

0/0
16.2.2018 10:35

M86i20c72h89a81l 65N37o89v23ý 9716188502742

Ani jedna neni hezka.

0/0
7.3.2018 10:22

M57a16r37i57o 96L23u71c59h59e96z26i 1624348222684

Bez komentáře: http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/

taky je dobré pustit si video pod článkem 8-o8-o8-o

0/0
12.2.2018 22:17

J89i17ř62í 36S19c85h22w41a38c53h 8738724908446

Nejlepší, je ta kapitola o "Tříválec nemůže nevibrovat", kde se srovnává s řadovým šestiválcem.

Jak by při takovém srovnání dopadl čtyřvalec?

Asi takto: "Čtyřválec nemůže nevibrovat" ;-)

+1/−1
12.2.2018 23:09

P33e49t63r 85K17a53l55a 1738860358

hroznej šrotRv

+1/0
11.2.2018 23:26

T71o54m24á36š 59S75e72d29l40á24k 3308331642557

Ono to někdo kupuje?

+3/0
10.2.2018 17:28

M24i65l70o92š 95S28e53t48í97k 3679259724760

Jsou i tací, jinak by to nevyráběli.

+6/−1
11.2.2018 9:53

P98e48t14r25a 44P42o74t10ů47č41k97o14v77á 7774109539590

Nechápu, duševně zdravý člověk si přeci koupí nějaké hezké auto.

+1/−2
11.2.2018 19:09

J29i12ř26í 97S40c92h86w83a79c89h 8178274168256

duševně zdravý člověk to samozřejmě chápe....

0/−3
11.2.2018 19:33

P68e44t12r95a 30P91o20t15ů87č31k79o23v27á 7394949919490

Můžete to nějak vysvětlit?

+1/0
12.2.2018 7:55

J75i47ř54í 18S94c69h60w10a17c20h 8378594618836

byla by to ztráta času.....

0/−2
12.2.2018 14:18

J91i30ř34í 81S45c42h74w14a33c66h 8198964378756

Bokůvka, pokud nesouhlasíš, můžeš začít vysvětlovat.

0/−1
12.2.2018 21:19

M59i78l69a54n 84K97r67á51l 8673708591491

Brzo se těším na jednobuch, to bude pušuškáníčko;-D

+2/0
9.2.2018 21:52

J42i45ř29í 83S98c77h37w69a94c31h 8968144238556

Do toho, aby ve Fabii už dnes byly jen tříválce se Škoda nahnala víceméně sama. A to tím, že začala ve velkém s SUV. Takový Kodiaq má produkci CO2 o 20-30% vyšší než Superb a o 60% vyšší než Fabia. Škodovka v době, kdy potřebuje mít průměr flotily někde v okolí 120 g/km začne s Kodiaqem, který má 140-170 g/km???8-o8-o8-o

Proto třeba Dacia nebo Suzuki mohou nabízet v malých autech stále atmosférické 1.6 protože takové monstra jako Kodiaq nebo Tuareg (ve VW na něj zase doplácí Polo) neprodávají.

EU udělala velkou chybu hlavně v tom, že vše vztahuje na celou flotilu. Poplatky by se měly uplatňovat jen na ty co "normu" překračují. Zákazníku, chceš auto co překračuje limit o 50 gramů? OK zaplatíš o 50 tisíc navíc. V tom milionu to ani nepozná. Takhle na to doplácí celé portfolio a zákazníci co si kupují ta malá auta na to vlastně doplácí nejvíce. :-(

+4/−1
9.2.2018 19:51

Š16i10m43o31n 50M85a72r32t34y57n41e66k 7153765853346

Tak částečně máte pravdu. Ale dacia v segmentu menších vozů také nemá žádný větší atmosférický benzínový motor. Řada Sandero/Logan (která je o kapánek větší než fabia) nabízí pouze 1.0 - atmo a 0,9 TCe....

+1/0
9.2.2018 19:59

J77i66ř20í 84S92c42h68w13a81c19h 8288984168636

Ano u Sandera a Loganu se loni doprodávala atmo 1.2 (4R) a proběhl přechod na 1.0 (3R) se stejným výkonem.

Ale nejspíše to bylo (to tipuji) strategické rozhodnutí, taková podpora pro Dustera, aby v něm mohla zůstat ta atmo 1.6, protože to je pro Dacii nejdůležitější model.

Pro pracanta jako je Duster, který si často kupují třeba lesáci apod. je atmo motor většího objemu (oproti turbu) nespornou výhodou (pomalá jízda na 1st.).

+1/−1
9.2.2018 20:16

P57e72t49r 70Č52e60r50m34á49k 9198625689220

Pravdu máš tak napůl, flotila se totiž počítá za celého výrobce (VW Group), ne jen jednotlivé značky, takže škodovka musí kompenzovat i audi, bentley, lambo atd. Kodiaq je v tom to nejmenší, to je relativně malý auto s nízkou spotřebou.

0/0
10.2.2018 13:19

J94i36ř67í 21S32c91h19w96a28c47h 8128694228666

Podle mně nemáš pravdu. Já předpokládám, že pro každou "účetně samostatnou firmu-značku" se to počítá samostatně. Proto se třeba uvádí i samostatné statistiky pro VW, Škodu, Seat, Audi.....

Nevím to jistě, mohu se mýlit, ale pokud nedodáš relevantnější odkaz, než jen svoje tvrzení (které u mně během posledních dní naprosto ztratilo veškerý kredit), budu považovat za správné to, co jsem napsal v předešlém příspěvku. ;-)

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/prumerne-emise-co2-vsech-automobilek-za-rok-2013-stale-z-rise-snu/

https://ekonomika.idnes.cz/emise-co2-v-roce-2015-novych-aut-loni-klesly-ffw-/test.aspx?c=A160301_074355_test_suj

0/−1
10.2.2018 18:37

P74e27t67r 75Č54e32r27m92á82k 9938655169420

Uvažuješ sice logicky ale skutečně je to jak píšu já, viz předposlední odstavec:

http://www.auto.cz/nejen-volkswagen-take-ferrari-aston-martin-budou-platit-pokutu-kvuli-emisim-101434

0/0
10.2.2018 22:23

J72i36ř41í 70S75c39h73w55a18c55h 8518174768236

Takže to vypadá tak, že obě možnosti jsou možné a záleží jakou z nich si vybere koncern. Pokud to VW opravdu takto kumuluje Fabii s Audinami a Lambem, platí to co jsem napsal o Škodovce i pro VW tuplovaně.

0/−1
10.2.2018 23:40

P53e60t53r 11Č67e81r48m83á59k 9318515859240

Ano možností je více a koncern logicky volí tu nejoptimálnější - co jde tak nacpe do vyjímek, zbytek zprůměruje a rozloží pak náklady rovnoměrněji na všechny značky. Ono by nemělo smysl dělat to po výrobcích - třeba citigo vyrábí defacto úplně jiná firma než škoda a přitom má ty emise z pohledu flotily nejmenší.

Takže ano platí že samozřejmě každé SUV musíš někdě kompenzovat, ale zrovna u škodovky ten problém není velký - i její největší suv je vlastně relativně malé, problém jsou velké audi, VW a Porsche. A vzhledem k tomu v jakých počtech to vyrábějí se v tom produkce suv škody ztratí.

Navíc pořád jde o celkový výsledek - pokud přidaná hodnota SUV pokryje případné náklady za nadlimit tak je to vlastně pořád dobrý business. R^

0/0
11.2.2018 12:29

P89e76t43r 83M26u65d85r76y34c90h 7164412937813

Dle informací ze skrytého zdroje má ještě přibýt model "Ekosport 2x Shimano" u tohoto modelu bude i místo předního spolujezdce vybaveno pedály a přenos výkon bude zajišťovat přehazovačka Shimano XT

+6/−2
9.2.2018 12:33

J92i28ř19í 22S33c46h54w14a48c32h 8498634478606

dej nám signál, kdy se tomu máme začít smát.....

+1/−3
9.2.2018 13:00

P33e52t80r 48M33u52d58r64y40c22h 7674892207373

Pokud jsi čekal na signál tak už můžeš

+3/0
9.2.2018 14:08

J76i36ř62í 94S35c86h65w89a40c22h 8398614768446

Díky, jdeme na to ....

https://www.youtube.com/watch?v=Krzj6DZ5qSU

+1/−2
9.2.2018 14:52

M72i93l61o76š 12S47e25t10í48k 3349929694380

Si z toho čéče děláš legraci a já se už delší dobu obávám, že to dřív nebo později přijde, neboť ty neustále klesající limity nebude možné jinak plnit.

+1/0
11.2.2018 9:53

J44a63k77u10b 65S55e43k76e70r94a 6856670216725

Jo ale aby to nebylo s pevným převodem, tzv furdšlap :-)

0/0
12.2.2018 22:19

J67i62ř50í 35H93o89u80š30a 6675279162224

jak si zapomínáte na cenu, což je ve vašich článcích běžné. Myslím, že by cena měla být vždy na začátku článku, protože Škodovka už neví co by za auta chtěla a stále zdražuje

0/0
9.2.2018 10:57

Š18i88m61o36n 24M70a42r26t36y55n76e44k 7393955313106

Cena modernizované verze není známá. Ale od současných cen se lišit moc nebude. dá se předpokládat mírné snížení ceny (z pohledu výbavy vozu).

+1/0
9.2.2018 11:02

Š95i32m65o89n 43M35a52r41t84y83n66e75k 7473625423206

A kdy škodovka zdražovala?

Fabia za posledních 15 let reálně zlevnila skoro o 40%......

0/−2
9.2.2018 11:03

J81i59ř43í 35S86c19h68w71a96c78h 8558414178726

matně si vzpomínám, že během posledního roku, či dvou se jednou ceny zvedly o cca 10 tisíc, ale možná přitom něco přidali do výbavy, už přesně nevím.

0/−1
9.2.2018 15:18

M90a64r93t59i30n 70K93a49r31á74s62e18k 9938383868758

No nevim, kupovali jsme pred 17 lety, fabii prvni generace kombi, vybava homeless edition (tj 4 kola, volant, sedadla). Cena za skladovku po hodne ukecavani a slevach 300 000, motor 50kW, co nejel ale zato zral skoro 8 litru.

0/0
9.2.2018 12:09

J50i87n92d43ř34i56c45h 87M73o18r23á95v27e46k 56M 3955103775206

A už Skodovka uvažovala vynechat nejslabší verze 44Kw vhodné tak pro Citigo?

+1/0
8.2.2018 23:50

M75a21r53e12k 22J48a86n19e21č60k34a 1107736433201

To by nešlo, "cena od" by pak nevypadala už tak dobře ;-)

+4/0
9.2.2018 0:05

Š12i15m52o23n 39M65a17r58t71y55n62e80k 7533145373156

Přesně, proto už mám nafasovanou pátou škodovku v řadě.

0/0
9.2.2018 8:47

Š21i93m59o76n 10M39a44r89t31y85n69e35k 7763235833226

Měla bát reakce na jiný příspěvek:

"Rozumný člověk ví, že Škodovka se za své nekupuje, ale fasuje ;-)"

0/0
9.2.2018 8:48

A31n83t36o54n90í56n 63S79e19b13e93r40a 7663858150659

Jojo, s tímhle špatným vtipem začíná mnoho modelů pod 300 tisíc.

0/−1
9.2.2018 9:38

T16o32m28á87š 79Z83e42m12a74n 3175338174795

Chápu do firmy sekretářce, ale proč by si to člověk koupil?

To už radši bazar a nechat si peníze na generální opravu..

0/0
8.2.2018 23:43

M47a32r94e41k 77J68a31n30e11č60k30a 1467946953901

Rozumný člověk ví, že Škodovka se za své nekupuje, ale fasuje ;-)

+3/−1
9.2.2018 0:08
Foto

J35a49n 59Č63e98r63m68á69k 4909658335517

tak vám nevím... Dramatické změny téměř nejsou, prolis na dveřích vypadá jak od nějakého sloupku... A motory škoda mluvit...

Snad jen ten fun nevypadá zle... Ovšem jeho užitná hodnota je zase mizivá... :-(

+3/0
8.2.2018 22:49

P98e92t51r 26M48a40r72e38č64e71k 1443341179468

Jak už je u Škodovky tradicí, tak facelift nezklamal. Rv Proč to pokaždé musí zmrvit?

+4/−1
8.2.2018 21:10

A44n85t30o66n67í42n 87S46e21b48e67r73a 7533798830629

U rapidu je facelift vylepseni po vsech smerech. Na co lidi nadavily, to je opraveno....

+2/0
8.2.2018 21:27

M35a50r21e45k 78J30a18n18e14č96k64a 1337616693771

Nechtěl by jste napsat recenzi na nového Rapida? Určitě potěší všechny příznivce značky, protože bude určitě naprosto nekritická, což fandové nemají rádi a auto bude ve vašem podání naprosto dokonalé. Konec ironie a teď už vážně, šup zpátky na zem ;-)

0/−1
9.2.2018 0:13

A24n39t91o26n34í82n 69S97e64b18e21r55a 7403768800659

Tak jen pro příklad:

doléhaní patých dveří i liftbacku - vyřešeno

lidi chtěli led denní svícení - je tam

řidič chtěl ovládat všechny okna od řidiče- dali to tam

navíc přidali dojezd okna u řidiče, že se to zavře na jedno zmáčknutí

ztřížnosti na přiliš tvrdý podvozek- podvozek je vyladěný, je lepší

lidi chtěji i do rapidu velký dotykáč - je tam

stížnot na stínítko u řidiče, že má jen čtyři body aretace- nyní plně nastavitelná

odemykání víčka nádrže s centrálem- nově tam je

bývalé potíže s vodou ve dvěřích- vyřešeno

A to zmiňuju tak sotva půlku věcí z toho co bylo pořešeno. R^

+3/−1
9.2.2018 9:47

A29d57a80m 18K19o83v95á10č 3649659220588

Takže vlastně doběhli konkurenci a opravili naprosto banální chyby, které tam neměly být už od začátku. To je panečku skvělý facelift!

+2/0
9.2.2018 12:11

A63n44t32o23n58í77n 89S58e23b87e66r38a 7523808230809

Udělali z toho auto, které už se dá koupit. A ještě je o dost levnější než dříve. A když je tam možnost mít jen za přípaltek 17 tisíc 1.0 TSI 81 kw 6-st manuál....

0/−1
9.2.2018 12:33

P70a18v61e77l 36Š26e97d14l14b88a68u15e54r 7948251692265

Jedna maličkost, nedá se v tom pohodlně sedět. Fakt nedá. Pokud máte 2 metry, skončíte u doktora se zády. A můžete sportovat, jak chcete. Celý ten "koncern" je jednička v nepohodlí. Naštěstí jsou i opravdická auta, ne jen německé pokusy.

0/−1
13.2.2018 18:33

P56e49t10r 73Č87e42r81m97á90k 9178155689230

Dobře ale na druhou stranu pořád to je malé auto, nikdo neočekává že by v tom někdo trávil nějaké dlouhé cesty. Nemusíte mít ani 2m ale dopředu se vedle sebe stejně pohodlně neposadíte, ale to prostě není u auta této kategorie chyba.

0/0
16.2.2018 23:43

P78e65t12r 81Č29e93r57m60á80k 9378285349190

Souhlas že změny provedli, jen ty důvodu jsou mnohdy jiné - např. led světla nejsou žádné přání zákazníků ale povinnost podle EU, ovládání okýnek s dojezdem a podobné věci jsou pak pouze dodělky aby auto bylo alespoň na průměrné úrovni, rapid se šil horkou jehlou protože musel narychlo nahradit toura, a spousta věci bylo strašně nedotažených.

0/0
10.2.2018 13:23

P53e88t30r 53H67o91r50á68k 1359333729794

Tady se na rozdíl od Octavie nic tak hrozného snad nestalo.

+1/0
8.2.2018 22:08

Najdete na iDNES.cz