S vodíkem i do bláta
Toyota a jeho luxusní značka Lexus se rozhodli vehementně propagovat vodíkový pohon. Toyota vyrábí model Mirai s vodíkovým palivovým článkem a také experimentuje s přímým použitím vodíku ve spalovacím motoru, konkrétně přeplňovanému tříválci o objemu 1,6 litru. Ten pohání závodní vůz Corolla Sport, který se účastní japonských motoristických závodů a stejný pohon s přeplňovanou šestnáctistovkou se objevil i v experimentální Toyotě GR Yaris H2. Kromě toho přímé spalování vodíku přímo v pístovém motoru, tentokráte o objemu 1,0 litru, objevilo překvapivě také v nezvyklém konceptu sesterského Lexusu.
Jedná se o dvoumístnou terénní čtyřkolku, nazvanou ROV (Recreational Off-highway Vehicle). Ta kombinuje extrémní terénní schopnosti s jízdou s téměř nulovými emisemi. Během jízdy se totiž spálí jen zanedbatelné množství motorového oleje. Žádné bližší technické údaje ale nejsou známy. Sedadla designové buginy s prvky odpružení jsou čalouněna odolnou syntetickou kůží a k řízení slouží s kůží obšitým věncem. Postavili si konstruktéři Lexusu jen hezkou hračku, nebo je to lakmusový papírek, kam až by šlo ještě rozšířit portfolio značky?