Pondělí 26. října 2020, svátek má Erik
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 26. října 2020 Erik

Nová Audi A6 startuje. Nejdůležitější jsou nafťáky, dieselgate navzdory

Vypadá jako o kousíček zmenšená vlajková loď ingolstadtské značky. Od A8, která před nedávnem vstoupila do prodeje, odlišují novou generaci Audi A6 hlavně detaily. Nové provedení důležitého modelu se představí naživo premiérově na autosalonu v Ženevě, který startuje v úterý 6. března.

Design od týmu vedeného Marcem Lichtem je spíše evoluční, oproti předchůdkyni se žádné převratné změny neudály. Audi se v tomto ohledu nedokáže oprostit od filozofie nastavené před mnoha lety, kdy si jednotlivé modely byly velmi podobné. Stylistická příbuznost s velkou Audi A8 a nedávno představenou A7 je víc než výrazná. Audi tak budou znalci i nadále rozeznávat hlavně podle grafiky světel, ta u nové A6 dostanou ve vrcholovém provedení variantu Matrix LED.

Nová generace pořádně vyrostla, na délku má skoro pět metrů (přesně 4939 mm), skoro tak dlouhá byla A8 o dvě generace zpátky; rozvor je 2924 mm.

Audi A6

Interiér se nese v moderním minimalistickém duchu, jehož poslem byla právě A8, kdo má pečlivě nastudovanou novou generaci Audi A7, odhalí, že novinka interiér v podstatě přebírá. Na přístrojové desce je kromě volantu a páček pod ním minimum fyzických ovladačů, většina tlačítek je dotykových, kaplička provozních přístrojů je ve vyšších výbavách tvořená 12,3 palcovým displejem a dvě velké dotykové obrazovky (10,1 a 8,6 palce) dominují prostředku palubní desky. Ovládají infotainment, klimatizaci a všechny komfortní a komunikační funkce. Na palubě má nová A6 rychlou síť LTE a komunikuje s okolím pomocí protokolu Car-To-X (to X je chytrá infrastruktura nebo další vozidla).

Klíč od A6 může majitel nahradit androidovou aplikací ve svém chytrém telefonu. Tématem Audi je dnes autonomní mobilita, sice ji legislativa nechce plně povolit, i tak dostane prvky robotického řízení také nová A6. V závislosti na stupni vybavenosti může mít auto až pět radarů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a lidarový scanner. Ty dodávají informace adaptivnímu tempomatu, hlídačům jízdních pruhů a mrtvého úhlu, systému automatického brzdění, parkovacímu asistentovi a dalším strážným a asistenčním systémům.

Audi A6
Audi A6

Všechny motory nové A6 jsou stejně jako u A8 vybaveny mildhybridním systémem s Li-ion akumulátorem a startérem/generátorem, který chytrým hospodařením s energií uspoří až třičtvrtě litru paliva na sto kilometrů jízdy. U šestiválcových variant pracuje se 48 volty u čtyřválců se 12 volty. 

Fotogalerie

Do startu prodeje, který je naplánovaný na červen, připravili motoráři zatím jediný benzinový agregát - šestiválec TFSI s výkonem 340 koní, 500 Nm, který rozparádí A6 na stovku za 5,1 sekundy. Dieselová nabídka je třikrát bohatší: startuje se u čtyřválcového dvoulitru s 204 koni a 400 Newtonmetry, víc síly nabídnou šestiválce třílitrových TDI ve variantách se 231 a 286 koňmi výkonu a až 620 Newtonmetry. Nabídka motorů tak potvrzuje, že tato kategorie aut - a o prémiových německých značkách Mercedes, Audi a BMW to platí tuplem - je v Evropě absolutně závislá na nabídce turbodieselů. A nezmění to ani soudy, Brusel, ekologové nebo pařížská s římskou starostkou vyhánějící diesely z měst (vše o aféře Dieselgate najdete ve speciální příloze na iDNES.cz - zde).

Audi A6

Šestiválcová TDI dostanou osmistupňovou převodovku, ostatní budou mít o stupeň míň, ve všech případech jde o automatické dvouspojkové skříně. Pohon všech kol je standardem pro všechna provedení, to je velká novinka, donedávna měla poháněnou jen přední nápravu i A8. Za příplatek bude k mání sportovním diferenciál. A6 dostává také natáčecí kola zadní nápravy a čtyři varianty podvozku, ta nejvyšší se vzduchovým elektronicky řízeným odpružením.

  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Premium Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Trable stěžejního jaguaru ukazují stav značky, novému šéfovi není co závidět

Sedan Jaguar XF byl v první generaci symbolickým startem nové éry, když pomohl značce najít nový směr pod novým...

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

  • Další z rubriky

Tragických nehod o stromy přibývá, přitom je mnoho soušek u silnic zbytečně

Pro více než dva a půl tisíce řidičů skončila v minulém roce jejich jízda nárazem do stromu u silnice. I když počty...

Afrika je odkladištěm starých nebezpečných aut, varuje OSN

Vlastnictví automobilu je ve světě na vzestupu a odhaduje se, že nyní se po silnicích globálně pohybuje 1,4 miliardy...

Poznejte závadu na autě podle skvrny. Nejde pouze o barvu, pomůže i chuť

Premium Ačkoli skvrny po kapalinách unikajících z auta často vypadají podobně, ve skutečnosti je snadné zjistit, co přesně...

Trable stěžejního jaguaru ukazují stav značky, novému šéfovi není co závidět

Sedan Jaguar XF byl v první generaci symbolickým startem nové éry, když pomohl značce najít nový směr pod novým...

Cukrářka Iveta Fabešová se rozvádí. Přišla o své provozovny

Cukrářka Iveta Fabešová (36) se na sociálních sítích svým fanouškům svěřila, že se s manželem rozvádějí. Kvůli tomu...

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

V 47 letech zemřela herečka Daniela Krhutová, pohádková Marie Růžička

Po dlouhé nemoci zemřela herečka a zpěvačka Daniela Krhutová, bylo jí 47 let. Její nejznámější rolí byla Marie Růžička...

N-word jsem měla vypustit, omluvila se z rasismu nařčená Čvančarová

Jitka Čvančarová (42) se ocitla pod palbou kritiky mnoha uživatelů sociálních sítí. Při imitování raperky Cardi B v...

Na porod jsem se těšila, ale všechno bylo jinak, říká Míša z Malých lásek

Za jedenáct let pomohla porodní asistentka Michaela Malotinová na svět asi sedmi tisícům dětí. První minuty života...