Čtvrtek 29. října 2020, svátek má Silvie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. října 2020 Silvie

Nová Audi A6 startuje. Nejdůležitější jsou nafťáky, dieselgate navzdory

Vypadá jako o kousíček zmenšená vlajková loď ingolstadtské značky. Od A8, která před nedávnem vstoupila do prodeje, odlišují novou generaci Audi A6 hlavně detaily. Nové provedení důležitého modelu se představí naživo premiérově na autosalonu v Ženevě, který startuje v úterý 6. března.

Design od týmu vedeného Marcem Lichtem je spíše evoluční, oproti předchůdkyni se žádné převratné změny neudály. Audi se v tomto ohledu nedokáže oprostit od filozofie nastavené před mnoha lety, kdy si jednotlivé modely byly velmi podobné. Stylistická příbuznost s velkou Audi A8 a nedávno představenou A7 je víc než výrazná. Audi tak budou znalci i nadále rozeznávat hlavně podle grafiky světel, ta u nové A6 dostanou ve vrcholovém provedení variantu Matrix LED.

Nová generace pořádně vyrostla, na délku má skoro pět metrů (přesně 4939 mm), skoro tak dlouhá byla A8 o dvě generace zpátky; rozvor je 2924 mm.

Audi A6

Interiér se nese v moderním minimalistickém duchu, jehož poslem byla právě A8, kdo má pečlivě nastudovanou novou generaci Audi A7, odhalí, že novinka interiér v podstatě přebírá. Na přístrojové desce je kromě volantu a páček pod ním minimum fyzických ovladačů, většina tlačítek je dotykových, kaplička provozních přístrojů je ve vyšších výbavách tvořená 12,3 palcovým displejem a dvě velké dotykové obrazovky (10,1 a 8,6 palce) dominují prostředku palubní desky. Ovládají infotainment, klimatizaci a všechny komfortní a komunikační funkce. Na palubě má nová A6 rychlou síť LTE a komunikuje s okolím pomocí protokolu Car-To-X (to X je chytrá infrastruktura nebo další vozidla).

Klíč od A6 může majitel nahradit androidovou aplikací ve svém chytrém telefonu. Tématem Audi je dnes autonomní mobilita, sice ji legislativa nechce plně povolit, i tak dostane prvky robotického řízení také nová A6. V závislosti na stupni vybavenosti může mít auto až pět radarů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a lidarový scanner. Ty dodávají informace adaptivnímu tempomatu, hlídačům jízdních pruhů a mrtvého úhlu, systému automatického brzdění, parkovacímu asistentovi a dalším strážným a asistenčním systémům.

Audi A6
Audi A6

Všechny motory nové A6 jsou stejně jako u A8 vybaveny mildhybridním systémem s Li-ion akumulátorem a startérem/generátorem, který chytrým hospodařením s energií uspoří až třičtvrtě litru paliva na sto kilometrů jízdy. U šestiválcových variant pracuje se 48 volty u čtyřválců se 12 volty. 

Fotogalerie

Do startu prodeje, který je naplánovaný na červen, připravili motoráři zatím jediný benzinový agregát - šestiválec TFSI s výkonem 340 koní, 500 Nm, který rozparádí A6 na stovku za 5,1 sekundy. Dieselová nabídka je třikrát bohatší: startuje se u čtyřválcového dvoulitru s 204 koni a 400 Newtonmetry, víc síly nabídnou šestiválce třílitrových TDI ve variantách se 231 a 286 koňmi výkonu a až 620 Newtonmetry. Nabídka motorů tak potvrzuje, že tato kategorie aut - a o prémiových německých značkách Mercedes, Audi a BMW to platí tuplem - je v Evropě absolutně závislá na nabídce turbodieselů. A nezmění to ani soudy, Brusel, ekologové nebo pařížská s římskou starostkou vyhánějící diesely z měst (vše o aféře Dieselgate najdete ve speciální příloze na iDNES.cz - zde).

Audi A6

Šestiválcová TDI dostanou osmistupňovou převodovku, ostatní budou mít o stupeň míň, ve všech případech jde o automatické dvouspojkové skříně. Pohon všech kol je standardem pro všechna provedení, to je velká novinka, donedávna měla poháněnou jen přední nápravu i A8. Za příplatek bude k mání sportovním diferenciál. A6 dostává také natáčecí kola zadní nápravy a čtyři varianty podvozku, ta nejvyšší se vzduchovým elektronicky řízeným odpružením.

  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Smradlavá záhada Hyundaie. Sedadla nóbl SUV páchnou po česneku a ponožkách

Americká pobočka automobilky Hyundai řeší neobvyklou potíž. Některé exempláře sedmimístného SUV Palisade začaly ve...

Máme podvyživené děti? Trend „zdravého“ stravování je tragický, říká odborník

Premium Špenát je hnusný, rajčata taky. Do školní jídelny nechodíme, tam nám nechutná. Jíme jen špagety a pizzu. A tak dál....

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Generace nevzdělaných dětí. Jen málokdo dělá při distanční výuce pokroky

Premium Je osm hodin ráno, učitel zakládá virtuální místnost, do které se postupně připojí žáci. Jednomu nejde mikrofon,...

  • Další z rubriky

Němci musí čekat na nový elektromobil až rok, Češi několik měsíců

Podíl prodaných elektrických a plug-in hybridních vozidel na trhu s novými vozy stále roste. Exkluzivní průzkum...

Afrika je odkladištěm starých nebezpečných aut, varuje OSN

Vlastnictví automobilu je ve světě na vzestupu a odhaduje se, že nyní se po silnicích globálně pohybuje 1,4 miliardy...

Titul mistra světa mu ukradli. Prezident ho nakonec ocenil, po 46 letech

Prezident Miloš Zeman propůjčil 28. října medaili za zásluhy bývalému motokrosaři Jaroslavu Faltovi. Připomněl tak...

Rodinná památka. Seat Alhambra má stále přesvědčivé množství kladů

Premium Přestože má tento SEAT najeto už přes 420 000 km, v našem článku se soustředíme pouze na jeho osudy od chvíle zakoupení...

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...