Nová Audi A6 startuje. Nejdůležitější jsou nafťáky, dieselgate navzdory

aktualizováno 
Vypadá jako o kousíček zmenšená vlajková loď ingolstadtské značky. Od A8, která před nedávnem vstoupila do prodeje, odlišují novou generaci Audi A6 hlavně detaily. Nové provedení důležitého modelu se představí naživo premiérově na autosalonu v Ženevě, který startuje v úterý 6. března.

Design od týmu vedeného Marcem Lichtem je spíše evoluční, oproti předchůdkyni se žádné převratné změny neudály. Audi se v tomto ohledu nedokáže oprostit od filozofie nastavené před mnoha lety, kdy si jednotlivé modely byly velmi podobné. Stylistická příbuznost s velkou Audi A8 a nedávno představenou A7 je víc než výrazná. Audi tak budou znalci i nadále rozeznávat hlavně podle grafiky světel, ta u nové A6 dostanou ve vrcholovém provedení variantu Matrix LED.

Nová generace pořádně vyrostla, na délku má skoro pět metrů (přesně 4939 mm), skoro tak dlouhá byla A8 o dvě generace zpátky; rozvor je 2924 mm.

Audi A6

Interiér se nese v moderním minimalistickém duchu, jehož poslem byla právě A8, kdo má pečlivě nastudovanou novou generaci Audi A7, odhalí, že novinka interiér v podstatě přebírá. Na přístrojové desce je kromě volantu a páček pod ním minimum fyzických ovladačů, většina tlačítek je dotykových, kaplička provozních přístrojů je ve vyšších výbavách tvořená 12,3 palcovým displejem a dvě velké dotykové obrazovky (10,1 a 8,6 palce) dominují prostředku palubní desky. Ovládají infotainment, klimatizaci a všechny komfortní a komunikační funkce. Na palubě má nová A6 rychlou síť LTE a komunikuje s okolím pomocí protokolu Car-To-X (to X je chytrá infrastruktura nebo další vozidla).

Klíč od A6 může majitel nahradit androidovou aplikací ve svém chytrém telefonu. Tématem Audi je dnes autonomní mobilita, sice ji legislativa nechce plně povolit, i tak dostane prvky robotického řízení také nová A6. V závislosti na stupni vybavenosti může mít auto až pět radarů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a lidarový scanner. Ty dodávají informace adaptivnímu tempomatu, hlídačům jízdních pruhů a mrtvého úhlu, systému automatického brzdění, parkovacímu asistentovi a dalším strážným a asistenčním systémům.

Audi A6
Audi A6

Všechny motory nové A6 jsou stejně jako u A8 vybaveny mildhybridním systémem s Li-ion akumulátorem a startérem/generátorem, který chytrým hospodařením s energií uspoří až třičtvrtě litru paliva na sto kilometrů jízdy. U šestiválcových variant pracuje se 48 volty u čtyřválců se 12 volty. 

Fotogalerie

Do startu prodeje, který je naplánovaný na červen, připravili motoráři zatím jediný benzinový agregát - šestiválec TFSI s výkonem 340 koní, 500 Nm, který rozparádí A6 na stovku za 5,1 sekundy. Dieselová nabídka je třikrát bohatší: startuje se u čtyřválcového dvoulitru s 204 koni a 400 Newtonmetry, víc síly nabídnou šestiválce třílitrových TDI ve variantách se 231 a 286 koňmi výkonu a až 620 Newtonmetry. Nabídka motorů tak potvrzuje, že tato kategorie aut - a o prémiových německých značkách Mercedes, Audi a BMW to platí tuplem - je v Evropě absolutně závislá na nabídce turbodieselů. A nezmění to ani soudy, Brusel, ekologové nebo pařížská s římskou starostkou vyhánějící diesely z měst (vše o aféře Dieselgate najdete ve speciální příloze na iDNES.cz - zde).

Audi A6

Šestiválcová TDI dostanou osmistupňovou převodovku, ostatní budou mít o stupeň míň, ve všech případech jde o automatické dvouspojkové skříně. Pohon všech kol je standardem pro všechna provedení, to je velká novinka, donedávna měla poháněnou jen přední nápravu i A8. Za příplatek bude k mání sportovním diferenciál. A6 dostává také natáčecí kola zadní nápravy a čtyři varianty podvozku, ta nejvyšší se vzduchovým elektronicky řízeným odpružením.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Najdete na iDNES.cz