Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

aktualizováno 
Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní přebírá nejmodernější techniku. Do Česka dorazí koncem února.

Audi A7 Sportback se představuje v nové generaci po sedmi letech a přivádí do sériové výroby designérský jazyk, který poprvé představil v roce 2014 šéfdesignér Marc Lichte na studii Prologue.

Majestátní a stále krásně ladné pětidveřové kupé patří mezi manažerské Audi A6 a šéfovskou A8, ze které technicky vychází, mimo jiné i kombinovanou konstrukcí karoserie využívající hliník a ocel. Sportback má ovšem mnohem šmrncovnější design a sportovnější charakter.

Silueta a základní proporce zůstaly zachovány, je to ovšem zcela nový model, který přebírá špičkovou techniku z nedávno představené nové generace Audi A8.

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Tým Marca Lichteho si zakládá na tom, že Sportback je rychlý, i když stojí. Dynamické linky, svaly a rafinované detaily jsou skvěle vyvážené. Linku střechy, která ladně klesá k hraně kufru, doplní při rychlostech nad 120 kilometrů v hodině elektricky výklopné křídlo, které zvýšením přítlaku na zadní nápravě vylepší stabilitu.

Dlouhý rozvor a správný balanc převisů zdůrazňují pohon všech kol. Délka pětidveřového kupí je bez tří centimetrů pět metrů, nápravám schází do třímetrové vzdálenosti osm centimetrů. Šířka je 1,9 a výška 1,42 metru. Míry jsou velmi podobné předchozí A7 (na délku narostlo o pět milimetrů). Kufr je hodně hluboký, pod výklopnou záď se vejde 535 litrů, to je stejné jako u předchůdce, mezi podběhy je ale víc místa.

Audi o A7 říká, že nabízí design kupé, vnitřní prostor limuzíny a praktičnost kombíku. V porovnání s předchůdcem vzrostla délka interiéru o 21 milimetrů, zvětšila se i výška stropu nad sedákem vzadu.

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Ze základních patnácti barev v nabídce je osm zcela nových, v katalogu programu Exclusive je nabídka barev mnohem bohatší. Při prvním kontaktu na světové premiéře v nově otevřeném designcentru Audi v Ingolstadtu jsme si ověřili, že nové A7 více sluší světlé barvy, které lépe vykreslí linky a vystínují plochy.

Šperkem jsou světla, ta zadní - propojená červenou světelnou linkou - A7 jasně odlišují od ostatních audin. Poutavým prvkem jsou šikmé proužky, které hrají hlavní roli také v předních lampách. Ty jsou vždy LEDkové, vyšší stupeň nabídne technologii Matrix a nejvyšší je doplněn o dálkové laserové světlo.

Audi A7 Sportback

Vnitřek se nese na vlně luxusu a minimalismu A8. Přístrojovce vévodí kromě 12,3palcového displeje v kapličce pod volantem a head-up displeje ještě dva další dotykové monitory tvořící dvoupatrový středový panel lehce natočený k řidiči. Ten horní 10,1 palcový slouží jako klasický bohatý infotainment Audi (má na pět tisíc stránek), ten spodní 8,6palcový se používá k ovládání klimatizace a taky jako touch pad, na kterém poslepu píšete pokyny pro navigaci. Displeje mají haptickou odezvu, když se jich dotknete a zmáčknete virtuální tlačítko, dají prstu mechanický „klik“.

Z vlajkové lodi značky přebírá nová A7 také prvky autonomního řízení, s pomocí pěti radarů, pěti kamer, laserového skeneru a dalších dvanácti ultrazvukových čidel umí přebrat počítat v určitých fázích jízdy řízení (třeba při popojíždění v koloně).

Všechna provedení dostanou zadní řízenou nápravu (kola se natáčí až o pět stupňů, do 60kilometrové rychlosti v opačném směru než přední, pak ve stejném), progresivní řízení (s rostoucím úhlem natočení volantu má strmější převod) a technologii mild-hybrid využívající 48voltovou architekturu vozu doplněnou o lithiový akumulátor, to znamená, že auto v některých fázích jede na elektřinu: start-stop umí vypnout motor už při dvaadvacetikilometrové rychlosti, v rychlostech mezi 55 a 160 km/h umí auto „plachtit“ s vypnutým motorem. „Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče spolupracuje s lithium-iontovými akumulátory a při zpomalování dosahuje rekuperačního výkonu až 12 kW,“ uvádí Jiří Rozkošný z českého zastoupení značky.

Fotogalerie

„Co se týče nastavení podvozku, mají zákazníci na výběr čtyři varianty: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky,“ vypočítává Rozkošný. Na zadní nápravu může dostat nová A7 sportovní aktivní diferenciál.

Až jedenadvacetipalcové disky (pneumatiky 255/35) bude na obou nápravách při zahájení prodeje na přelomu února a března 2018 roztáčet podélně uložený přeplňovaný benzinový třílitrový šestiválec s výkonem 340 koní (250 kW) a 500 newtonmetry. Později dorazí další šesti i čtyřválcová provedení. Motory jsou spojené se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Pohon všech kol umí odpojit pohon zadní nápravy ve chvílích kdy není potřeba, tím spoří palivo.

A7 je podle Petera Mertense z vedení značky úspěšná především v USA, Číně a Německu. V první generaci se vyrobilo přes dvě stě tisíc těchto majestátních Sportbacků. Nová A7 se bude vyrábět v závodě v Neckarsulmu, ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz