Čtvrtek 29. října 2020, svátek má Silvie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. října 2020 Silvie

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní přebírá nejmodernější techniku. Do Česka dorazí koncem února.

Audi A7 Sportback se představuje v nové generaci po sedmi letech a přivádí do sériové výroby designérský jazyk, který poprvé představil v roce 2014 šéfdesignér Marc Lichte na studii Prologue.

Majestátní a stále krásně ladné pětidveřové kupé patří mezi manažerské Audi A6 a šéfovskou A8, ze které technicky vychází, mimo jiné i kombinovanou konstrukcí karoserie využívající hliník a ocel. Sportback má ovšem mnohem šmrncovnější design a sportovnější charakter.

Silueta a základní proporce zůstaly zachovány, je to ovšem zcela nový model, který přebírá špičkovou techniku z nedávno představené nové generace Audi A8.

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Tým Marca Lichteho si zakládá na tom, že Sportback je rychlý, i když stojí. Dynamické linky, svaly a rafinované detaily jsou skvěle vyvážené. Linku střechy, která ladně klesá k hraně kufru, doplní při rychlostech nad 120 kilometrů v hodině elektricky výklopné křídlo, které zvýšením přítlaku na zadní nápravě vylepší stabilitu.

Dlouhý rozvor a správný balanc převisů zdůrazňují pohon všech kol. Délka pětidveřového kupí je bez tří centimetrů pět metrů, nápravám schází do třímetrové vzdálenosti osm centimetrů. Šířka je 1,9 a výška 1,42 metru. Míry jsou velmi podobné předchozí A7 (na délku narostlo o pět milimetrů). Kufr je hodně hluboký, pod výklopnou záď se vejde 535 litrů, to je stejné jako u předchůdce, mezi podběhy je ale víc místa.

Audi o A7 říká, že nabízí design kupé, vnitřní prostor limuzíny a praktičnost kombíku. V porovnání s předchůdcem vzrostla délka interiéru o 21 milimetrů, zvětšila se i výška stropu nad sedákem vzadu.

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Ze základních patnácti barev v nabídce je osm zcela nových, v katalogu programu Exclusive je nabídka barev mnohem bohatší. Při prvním kontaktu na světové premiéře v nově otevřeném designcentru Audi v Ingolstadtu jsme si ověřili, že nové A7 více sluší světlé barvy, které lépe vykreslí linky a vystínují plochy.

Šperkem jsou světla, ta zadní - propojená červenou světelnou linkou - A7 jasně odlišují od ostatních audin. Poutavým prvkem jsou šikmé proužky, které hrají hlavní roli také v předních lampách. Ty jsou vždy LEDkové, vyšší stupeň nabídne technologii Matrix a nejvyšší je doplněn o dálkové laserové světlo.

Audi A7 Sportback

Vnitřek se nese na vlně luxusu a minimalismu A8. Přístrojovce vévodí kromě 12,3palcového displeje v kapličce pod volantem a head-up displeje ještě dva další dotykové monitory tvořící dvoupatrový středový panel lehce natočený k řidiči. Ten horní 10,1 palcový slouží jako klasický bohatý infotainment Audi (má na pět tisíc stránek), ten spodní 8,6palcový se používá k ovládání klimatizace a taky jako touch pad, na kterém poslepu píšete pokyny pro navigaci. Displeje mají haptickou odezvu, když se jich dotknete a zmáčknete virtuální tlačítko, dají prstu mechanický „klik“.

Z vlajkové lodi značky přebírá nová A7 také prvky autonomního řízení, s pomocí pěti radarů, pěti kamer, laserového skeneru a dalších dvanácti ultrazvukových čidel umí přebrat počítat v určitých fázích jízdy řízení (třeba při popojíždění v koloně).

Všechna provedení dostanou zadní řízenou nápravu (kola se natáčí až o pět stupňů, do 60kilometrové rychlosti v opačném směru než přední, pak ve stejném), progresivní řízení (s rostoucím úhlem natočení volantu má strmější převod) a technologii mild-hybrid využívající 48voltovou architekturu vozu doplněnou o lithiový akumulátor, to znamená, že auto v některých fázích jede na elektřinu: start-stop umí vypnout motor už při dvaadvacetikilometrové rychlosti, v rychlostech mezi 55 a 160 km/h umí auto „plachtit“ s vypnutým motorem. „Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče spolupracuje s lithium-iontovými akumulátory a při zpomalování dosahuje rekuperačního výkonu až 12 kW,“ uvádí Jiří Rozkošný z českého zastoupení značky.

Fotogalerie

„Co se týče nastavení podvozku, mají zákazníci na výběr čtyři varianty: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky,“ vypočítává Rozkošný. Na zadní nápravu může dostat nová A7 sportovní aktivní diferenciál.

Až jedenadvacetipalcové disky (pneumatiky 255/35) bude na obou nápravách při zahájení prodeje na přelomu února a března 2018 roztáčet podélně uložený přeplňovaný benzinový třílitrový šestiválec s výkonem 340 koní (250 kW) a 500 newtonmetry. Později dorazí další šesti i čtyřválcová provedení. Motory jsou spojené se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Pohon všech kol umí odpojit pohon zadní nápravy ve chvílích kdy není potřeba, tím spoří palivo.

A7 je podle Petera Mertense z vedení značky úspěšná především v USA, Číně a Německu. V první generaci se vyrobilo přes dvě stě tisíc těchto majestátních Sportbacků. Nová A7 se bude vyrábět v závodě v Neckarsulmu, ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny.

  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Premium Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Máme podvyživené děti? Trend „zdravého“ stravování je tragický, říká odborník

Premium Špenát je hnusný, rajčata taky. Do školní jídelny nechodíme, tam nám nechutná. Jíme jen špagety a pizzu. A tak dál....

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Generace nevzdělaných dětí. Jen málokdo dělá při distanční výuce pokroky

Premium Je osm hodin ráno, učitel zakládá virtuální místnost, do které se postupně připojí žáci. Jednomu nejde mikrofon,...

  • Další z rubriky

Tragických nehod o stromy přibývá, přitom je mnoho soušek u silnic zbytečně

Pro více než dva a půl tisíce řidičů skončila v minulém roce jejich jízda nárazem do stromu u silnice. I když počty...

Němci musí čekat na nový elektromobil až rok, Češi několik měsíců

Podíl prodaných elektrických a plug-in hybridních vozidel na trhu s novými vozy stále roste. Exkluzivní průzkum...

Smradlavá záhada Hyundaie. Sedadla nóbl SUV páchnou po česneku a ponožkách

Americká pobočka automobilky Hyundai řeší neobvyklou potíž. Některé exempláře sedmimístného SUV Palisade začaly ve...

Zloději jdou po katalyzátorech, gang ukradl částicové filtry za 1,6 milionu

Policie v minulých dnech zatkla tři cizince podezřelé z krádeží filtrů pevných částic ze zaparkovaných dodávek v Hradci...

Testujeme s Pampers: Vyzkoušejte dětské čisticí ubrousky s kokosovým olejem!
Testujeme s Pampers: Vyzkoušejte dětské čisticí ubrousky s kokosovým olejem!

99 % přírodních ingrediencí a 1 % šetrných složek pro ochranu pokožky. To jsou dětské čisticí ubrousky Pampers® Coconut Pure™, které můžete...

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...