Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

aktualizováno 
Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní přebírá nejmodernější techniku. Do Česka dorazí koncem února.

Audi A7 Sportback se představuje v nové generaci po sedmi letech a přivádí do sériové výroby designérský jazyk, který poprvé představil v roce 2014 šéfdesignér Marc Lichte na studii Prologue.

Majestátní a stále krásně ladné pětidveřové kupé patří mezi manažerské Audi A6 a šéfovskou A8, ze které technicky vychází, mimo jiné i kombinovanou konstrukcí karoserie využívající hliník a ocel. Sportback má ovšem mnohem šmrncovnější design a sportovnější charakter.

Silueta a základní proporce zůstaly zachovány, je to ovšem zcela nový model, který přebírá špičkovou techniku z nedávno představené nové generace Audi A8.

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Tým Marca Lichteho si zakládá na tom, že Sportback je rychlý, i když stojí. Dynamické linky, svaly a rafinované detaily jsou skvěle vyvážené. Linku střechy, která ladně klesá k hraně kufru, doplní při rychlostech nad 120 kilometrů v hodině elektricky výklopné křídlo, které zvýšením přítlaku na zadní nápravě vylepší stabilitu.

Dlouhý rozvor a správný balanc převisů zdůrazňují pohon všech kol. Délka pětidveřového kupí je bez tří centimetrů pět metrů, nápravám schází do třímetrové vzdálenosti osm centimetrů. Šířka je 1,9 a výška 1,42 metru. Míry jsou velmi podobné předchozí A7 (na délku narostlo o pět milimetrů). Kufr je hodně hluboký, pod výklopnou záď se vejde 535 litrů, to je stejné jako u předchůdce, mezi podběhy je ale víc místa.

Audi o A7 říká, že nabízí design kupé, vnitřní prostor limuzíny a praktičnost kombíku. V porovnání s předchůdcem vzrostla délka interiéru o 21 milimetrů, zvětšila se i výška stropu nad sedákem vzadu.

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Ze základních patnácti barev v nabídce je osm zcela nových, v katalogu programu Exclusive je nabídka barev mnohem bohatší. Při prvním kontaktu na světové premiéře v nově otevřeném designcentru Audi v Ingolstadtu jsme si ověřili, že nové A7 více sluší světlé barvy, které lépe vykreslí linky a vystínují plochy.

Šperkem jsou světla, ta zadní - propojená červenou světelnou linkou - A7 jasně odlišují od ostatních audin. Poutavým prvkem jsou šikmé proužky, které hrají hlavní roli také v předních lampách. Ty jsou vždy LEDkové, vyšší stupeň nabídne technologii Matrix a nejvyšší je doplněn o dálkové laserové světlo.

Audi A7 Sportback

Vnitřek se nese na vlně luxusu a minimalismu A8. Přístrojovce vévodí kromě 12,3palcového displeje v kapličce pod volantem a head-up displeje ještě dva další dotykové monitory tvořící dvoupatrový středový panel lehce natočený k řidiči. Ten horní 10,1 palcový slouží jako klasický bohatý infotainment Audi (má na pět tisíc stránek), ten spodní 8,6palcový se používá k ovládání klimatizace a taky jako touch pad, na kterém poslepu píšete pokyny pro navigaci. Displeje mají haptickou odezvu, když se jich dotknete a zmáčknete virtuální tlačítko, dají prstu mechanický „klik“.

Z vlajkové lodi značky přebírá nová A7 také prvky autonomního řízení, s pomocí pěti radarů, pěti kamer, laserového skeneru a dalších dvanácti ultrazvukových čidel umí přebrat počítat v určitých fázích jízdy řízení (třeba při popojíždění v koloně).

Všechna provedení dostanou zadní řízenou nápravu (kola se natáčí až o pět stupňů, do 60kilometrové rychlosti v opačném směru než přední, pak ve stejném), progresivní řízení (s rostoucím úhlem natočení volantu má strmější převod) a technologii mild-hybrid využívající 48voltovou architekturu vozu doplněnou o lithiový akumulátor, to znamená, že auto v některých fázích jede na elektřinu: start-stop umí vypnout motor už při dvaadvacetikilometrové rychlosti, v rychlostech mezi 55 a 160 km/h umí auto „plachtit“ s vypnutým motorem. „Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče spolupracuje s lithium-iontovými akumulátory a při zpomalování dosahuje rekuperačního výkonu až 12 kW,“ uvádí Jiří Rozkošný z českého zastoupení značky.

Fotogalerie

„Co se týče nastavení podvozku, mají zákazníci na výběr čtyři varianty: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky,“ vypočítává Rozkošný. Na zadní nápravu může dostat nová A7 sportovní aktivní diferenciál.

Až jedenadvacetipalcové disky (pneumatiky 255/35) bude na obou nápravách při zahájení prodeje na přelomu února a března 2018 roztáčet podélně uložený přeplňovaný benzinový třílitrový šestiválec s výkonem 340 koní (250 kW) a 500 newtonmetry. Později dorazí další šesti i čtyřválcová provedení. Motory jsou spojené se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Pohon všech kol umí odpojit pohon zadní nápravy ve chvílích kdy není potřeba, tím spoří palivo.

A7 je podle Petera Mertense z vedení značky úspěšná především v USA, Číně a Německu. V první generaci se vyrobilo přes dvě stě tisíc těchto majestátních Sportbacků. Nová A7 se bude vyrábět v závodě v Neckarsulmu, ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Další z rubriky

Fiat znovu jedná o fúzi s Renaultem, hlavním žolíkem je Nissan

Nissan Qashqai

Italsko-americký výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzská automobilka Renault hledají způsob,...

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Auta si spolu budou povídat, Češi je učí novým kouskům. Můžete to vyzkoušet

Modelové příklady informací z projektu C-Roads

Na vybraných úsecích českých silnic lze v testovacím provozu vyzkoušet funkce vzájemné komunikace automobilů a...

Najdete na iDNES.cz