Nejdražší fiesta světa: zlato a křišťál

aktualizováno 
Až do září 2009 je v Kollerově muzeu veteránů na Heldenbergu u Vídně umístěn automobil, který se líbí mužům i ženám. Je to Ford Fiesta polepený tisícovkami krystalů, navíc s pozlacenými kovovými částmi.

Ford Fiesta XR2 | foto: Kollerovo muzeum veteránů

Sportovní verzi Fordu Fiesta označenou XR2 si koupil Bruno Floh v roce 1993. V roce 2000 některé kovové části vozu pozlatil, jiné nechal vyleštit.

V roce 2003 začal na vůz postupně lepit krystaly Swarovski. "V několika posledních letech jsem na svůj automobil nalepil téměř 100 000 krystalů. Těší mne, že svou práci mohu nyní veřejně prezentovat," říká hrdý majitel vozu s netradičním tuningem.

Pouze na zakoupení materiálu investoval Bruno Floh minimálně 200 000 eur (4 600 000 Kč). Hodiny, které u Fordu Fiesta strávil, raději nepočítal. Jedná se pravděpodobně o nejdražší Ford Fiesta na světě.

Ford Fiesta je v Kollerově muzeu veteránů na Heldenbergu ve více než dobré společnosti – stojí pod jednou střechou se 150 historickými vozy. Muzeum je otevřeno denně od 9 do 18 hodin.

Kollerovo muzeum veteránů

Praha-Heldenberg: 250 km
Brno-Heldenberg: 113 km
Jindřichův Hradec-Heldenberg: 120 km
Znojmo-Heldenberg: 50 km

Wimpffengasse 5
3704 Kleinwetzdorf
Heldenberg

vstupné: 6 euro

www.koller-oldtimer.at


Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Najdete na iDNES.cz