Automobilový manýrismus v praxi. DS 3 Crossback je plný kosočtverců

  18:00aktualizováno  18:00
Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) - Značka DS, která je luxusní odnoží Citroënu, rychle přenáší svoji pozornost do kategorie crossoverů. Nástupcem třídveřového hatchbacku DS 3 se stává pětidveřové SUV s přívlastkem Crossback.

DS 3 CROSSBACK | foto: Citroën

S představením nové DS 3 dochází u francouzské značky k první generační obměně. Tento model stál v roce 2010 u vzniku stylové řady citroënů, která se postupně proměnila v samostatnou značku. Druhá generace pro změnu je na počátku nové éry DS – ta se nese v duchu crossoverů a SUV a ve velkém sází na elektrifikaci. Ano, až DS 3 Crossback v příštím roce dorazí do prodeje, bude vedle klasických maloobjemových motorů mít také čistě elektrický pohon.

DS 3 Crossback
DS 3 Crossback

Značka DS sází především na design a dojem luxusu, a tak nový crossback dostal nepřehlédnutelné tvary. Příď je plná lomených křivek, které odkazují na písmeno S v logu značky. Výsledkem je komplikovaný tvar předních diodových světlometů, který si s ničím jiným nespletete, navíc z nich „stékají“ zakroucené proužky pro denní svícení.

Autosalon Paříž 2018

Střecha je stejně jako u předchozí DS 3 v kontrastním odstínu, černé boční sloupky vytvářejí dojem, že se nad autem vznáší. Na bocích zaujme i další odkaz na předchozí model, takzvaná ploutev, která vystupuje z boční linie nahoru ve směru B sloupku. Ovšem u prvního DS 3 to mělo opodstatnění, v tomto případě je to čistě samoúčelná manýra, která navíc bude zadním cestujícím překážet ve výhledu.

Největší chloubou exteriéru jsou zapuštěné kliky dveří. Ty se buď vysunou automaticky, když se přiblížíte k autu – to pokud máte systém bezklíčkového odemykání, nebo se vysunou po zamáčknutí. Zpět do dveří se kliky ukryjí po zamčení vozu, ať už při odchodu nebo automaticky po rozjezdu.

DS 3 CROSSBACK

Interiér, jaký jste ještě nikdy neviděli

Francouzi jsou vyhlášení kreativním přístupem k návrhu aut a v případě DS 3 Crossback se opravdu vyřádili. I tak obyčejná věc, jako jsou výplně dveří, hýří nevšedními nápady – madlo pro zavírání dveří je nezvykle vysoko a vnitřní klika se nachází až pod ním místo nahoře. Dveře jsou částečně potažené Alcantarou a jejich součástí je i výdech klimatizace.

Ta  se poněkud překvapivě ovládá tlačítky, která jsou seskupená do kosočtverců. Stejný tvar mají i centrální výdechy klimatizace. Kosočtverec je  dominantní prvek interiéru – obklopuje digitální přístrojový štít, zdobí spodní příčku volantu a tvoří motiv na pozadí displeje multimediálního systému.

DS 3 CROSSBACK
DS 3 CROSSBACK

Dnes nezvyklým prvkem je také ovládání elektrického stahování oken mezi sedadly. A aby se neobvyklé prvky nesoustředily jen do přední části interiéru, nezvyklé uspořádání dveřních výplní najdeme i vzadu. Spodní hrana okna se navíc směrem dopředu zcela nekonvenčně zvedá – to je samozřejmě dané již zmiňovanou ploutví na středovém sloupku.

DS 3 Crossback

Nebudete si umět vybrat

Žádné jiné auto konfekční velikosti zřejmě nebude tolik možností individualizace. Na výběr bude několik úrovní výbavy, deset odstínů karoserie a deset různých vzorů kol. Aby byl výběr ještě pestřejší, připravili v DS pět designových balíčků: Montmartre, Bastille, Rivoli, Opera a Performance Line.

Na dnešní poměry je nečekaně pestrý i výběr pohonných jednotek. Benzinové motory 1,2 PureTech mají výkony 74, 96 a 114 kW, zatímco diesely zastoupí 1,5 BlueHDi se 74 kW. Nabídku brzy doplní i elektrický pohon s výkonem 100 kW, kapacitou baterií 50 kWh a dojezdem 300 km podle metodiky WLTP (podle starší NEDC 480 km).

Fotogalerie

Mimochodem, pokud vás zajímá, s jakou technikou přijdou příští rok Opel Corsa a Peugeot 208, DS 3 Crossback nejspíš má velmi přesnou odpověď. Využívá totiž stejnou modulární platformu, kterou dostane tato dvojice malých hatchbacků.

Novinka značky DS se má začít vyrábět v prosinci a na domácím francouzském trhu se začne prodávat v březnu 2019. V příštím roce dorazí i na český trh. S délkou 4,12 metru karoserií vysokou 1,53 metru bude konkurovat malým crossoverům, jako je Renault Captur, Audi Q2 nebo Mini Countryman.

Autoři:

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Uměle vyrobené ojetiny jsou šancí pro ty, kteří nechtějí čekat

Ilustrační snímek

Američané se nejdřív zbavují Mercedesu typu C, v Česku najdete jako nejmladší ojetiny v bazarech modely Škoda Karoq,...

Další z rubriky

Hybridní superb dorazí na hokej oslavit 85. výročí. Dostane chytrá světla

Faceliftovaná Škoda Superb se začíná odhalovat

Mladoboleslavská značka představí na mistrovství světa v ledním hokeji v Bratislavě přepracovanou verzi svého...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Jak jste na tom se znalostmi zdravovědy?

Ilustrační snímek

Dokázali byste správně poskytnout první pomoc při autonehodě? Vaše vědomosti prověří dvanáctý test seriálu MF DNES a...

Francouzi by chtěli Jaguar s Land Roverem, Indové prodej odmítají

Range Rover Velar

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, pod který spadají značky Peugeot, Citroen, DS a Opel/Vauxhall, veřejně prohlásil, že...

Najdete na iDNES.cz