Sobota 4. dubna 2020, svátek má Ivana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 4. dubna 2020 Ivana

Pařížský autosalon se zmenšil, u konce s dechem však není

aktualizováno 
Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) - Pařížský autosalon slaví 120 let. Dorazila jen hrstka značek, o to víc prostoru mají novinky. Elektromobilita je v popředí zájmu, nadšení však uvadá.

Kdo pamatuje pařížské autosalony minulosti, je mu do pláče. Změna je jasná na první pohled. Ústup ze slávy začal v uplynulé dekádě. V Paříži se koná vždy v sudém roce, o pořádaní podzimní výstavy aut se město nad Seinou dělí s Frankfurtem. 

Taky už to není autosalon, sami organizátoři ho prezentují jako „salon mobility“. Kromě aut jsou ode dneška do 14. října na výstavišti u Porte de Versailles k vidění motorky, prezentace sdílení aut a dalších služeb, které se lidské přepravy týkají.

Fotogalerie

Z letošního ročníku se odhlásilo velké množství světových výrobců v čele s Volkswagenem, nedorazily ani značky koncernu FCA v čele s Fiatem, Jeepem a Alfou Romeo. Návštěvníci neuvidí expozice Fordu, Nissanu, Subaru nebo Mazdy. Z japonských automobilek se v Paříži s novinkou - klasickým sedanem Camry - prezentuje jen Toyota. Francouzskou výstavu si nenechala ujít ani Honda, nic nového však v Paříži nepředstavila. Už tradičně vynechává autosalony Volvo. Pařížský autosalon je ovšem tradičně výsostné území domácích automobilek.

Francouzi jsou doma

Francouzský automobilový trh je silně nacionální, Peugeot s Citroënem a Renault s Dacií tam drží 60procentní podíl na prodejích. I to vysvětluje, proč je nejstarší a nejslavnější autosalon světový i dnes, kdy je v porovnání s předchozími ročníky třetinový. A taky to naznačuje, že ani po 120 letech není konec. 

Francouzské značky a jejich kapitáni v čele s osobnostmi jako jsou Carlos Tavares (PSA - Citroën, Peugeot, Opel) a Carlos Ghosn (Renault, Nissan, Mitsubishi) se budou vždy chtít naparovat doma. A představovat své novinky; obrovitá socha lva, kterého má Peugeot ve znaku, namířená proti rozlehlé expozici Renaultu, to jasně potvrzuje.

Renault EZ-Ultimo

Chytrý tah udělaly BMW s Mercedesem, obě značky přivezly do Paříže do posledních chvil utajené výrazné novinky. Mnichovská automobilka představila novou generaci řady 3. Model, kterého se za více než 40 let prodalo přes 15 milionů kusů, je základním stavebním kamenem značky. BMW také poprvé naživo ukázalo novou generaci SUV X5. 

Stejně to udělal Mercedes, do Paříže přivezl do poslední chvíle utajenou novou generaci oblíbeného MPV třídy B a také nové SUV jménem GLE (pokračovatel veleúspěšného modelu ML). Obě značky využily toho, že se z letošního autosalonu odhlásilo tolik značek. Obvykle totiž automobilky představují své novinky mimo autosalony, kde by jinak zapadly a bojovaly o pozornost veřejnosti a médií s desítkami dalších premiér. Tentokrát, kdy je v Paříži dohromady do desíti opravdových autonovinek, tak může „trojka“ a „béčko“ strhnout pozornost na sebe.

Špioni na autosalonu v Paříži
Smart Forease

Elektrická naděje

Volkswagen na výstavišti sice není, ale podle informací iDNES.cz uspořádal ve francouzské metropoli v prvních dvou autosalonových dnech speciální akce pro své hosty. Na rok 2020 už má také objednané místo na výstavišti a bude na něm prezentovat elektromobily. Právě na rok 2020 si ostrý start elektromobilizace naplánovalo více automobilek. A protože Francie jako jeden z důležitých evropských trhů, u kterého automobilky předpokládají velký potenciál pro prodeje aut do zásuvky, bude pro výrobce důležitá. Možná v roce 2020 pojedeme na pařížský autosalon elektromobility.

Jízda od zásuvky k zásuvce však přestává být přijímána a opěvována bez výhrad jako v uplynulých sezonách. Rozmáhají se totiž obavy, že elektromobilita bude moc drahá pro výrobce i zákazníky. Spotřebitelé se zdráhají platit za vozy s elektrickým pohonem více peněz a automobilky je musí prodávat s větší ztrátou, aby splnily emisní cíle. 

„Každý si musí uvědomit, že čistá mobilita je jako organické jídlo, je dražší,“ komentuje šéf skupiny PSA Carlos Tavares. „Buď budeme akceptovat větší výdaje za čistou mobilitu, nebo ohrozíme evropský automobilový průmysl,“ dodal (Více čtěte ZDE).

Autosalon Paříž 2018

Nadšení z elektromobilů je u automobilek často vynucené. Mercedes s Audi prezentují v Paříži svá elektrická SUV, jejichž výrobu už rozjely. Škoda chce v příštích pěti letech do rozvoje elektromobility a nových technologií investovat dvě miliardy eur. 

Berhnard Maier, šéf české značky na autosalonu zopakoval plány na příští roky: „V příštím roce představíme model Superb s plug-in hybridním pohonem a prvním čistě elektrickým vozem v našem portfoliu bude model Citigo, který představíme také v roce 2019. Prvním nově vyvinutým čistě elektrickým modelem bude v roce 2020 sériová verze konceptu Vision E. Do roku 2025 budeme mít v nabídce deset elektrifikovaných modelů.“

Mezinárodní autosalon v Paříži, 2. října 2018. Předseda představenstva Škoda...

Mezinárodní autosalon v Paříži, 2. října 2018. Předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier uvedl nástupce modelu Rapid pod názvem Vision RS.

Škoda na autosalonu představuje studii Vision RS, která napoví, jak bude vypadat nástupce modelu Rapid. Sportovně situovaný hatchback je vybavený plug-in hybridním pohonem a využívá ekologicky vyrobené a veganské materiály. Vedle toho je na stánku Škody k vidění také SUV Kodiaq ve sportovní úpravě RS. Jako první vůz Škoda využívá motor TDI se dvěma turby, je to nejvýkonnější turbodiesel, který kdy nějaká škodovka měla. S cenou 1,2 milionu korun je to také nejdražší model značky.

Škoda je jediná z koncernu Volkswagen, která se na pařížském autosalonu prezentuje jako v předchozích ročnících, její expozice je tedy v režii samotné značky, ostatní divize německé skupiny (Audi a Seat) prezentují lokání francouzská zastoupení. Škoda má také větší stánek než v předchozích ročnících.

Obrovský zájem budí expozice teprve rok staré, vůbec první vietnamské automobilky Vinfast, která bude vyrábět přepracovaná BMW předchozí generace. Na autosalonu v Paříži její expozici otevírala bývalá fotbalová superstar David Beckham. Pod Eiffelovku se také přijela ukázat čínská značka GAC, specializovaná na vozy typu SUV.

Kachna nepochopitelně chybí

7. října 1948 představil Citroën na pařížském autosalonu jedno z nejslavnějších aut všech dob, milovanou i zatracovanou „Kachnu“ - model 2CV. Auto, které vydrželo ve výrobě přes 50 let (do roku 1990), letos slaví sedmdesátiny. Vzniklo jich skoro 9 milionů. Na pařížském výstavišti ovšem na stánku Citroënu nepochopitelně chybí.

Citröen 2CV

Citröen 2CV


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Sny o budoucnosti aut: elektřina vládne, supersport ji vyrobí z alkoholu

Gumpert Nathalie

Tradiční ženevský autosalon je i místem společenských setkání. Především nejmenší a velmi...

Nabíječky elektroaut nesmí v Praze překážet chodcům a před památkami

Nabíječka elektromobilů

Dobíjecí stanice pro elektromobily nebudou nadále v úzkých ulicích Prahy nebo před památkami a...

Citroën Ami je elektrická myš, kterou můžete jezdit i bez řidičáku

Citroën Ami má na straně řidiče dveře otevíravé proti a u spolujezdce po směru...

VIDEO Dost bylo konceptů, studií a tlachání. Citroën spouští sériovou výrobu svého minielektromobilu. A...

Vypnuto. Francouzi přišli přes noc o tři čtvrtiny dálničních rychlonabíječek

Škoda Citigoe iV

VIDEO Francouzský energetický gigant EDF ze dne na den vypnul 189 rychlonabíječek, které fungovaly na...

V Číně vyrostla největší továrna na roušky, postavili ji za dva týdny

Čínský výrobce elektromobilů smartphonů a baterií nově vyrábí roušky

VIDEO Čínská společnost BYD spustila v uplynulých dnech největší světovou továrnu na roušky. Ušít jich...

Elektromobily sázejí na jednoduchost, stačí jim jednostupňová převodovka

Jednostupňová převodovka pro elektromobily Volkswagen

VIDEO Elektromobily jsou z mnoha hledisek mechanicky jednodušší než klasická auta se spalovacím motorem....

VW dostane na Slovensku pobídky na výrobu součástek pro elektromobily

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská vláda schválila pobídky za 5,04 milionu eur (téměř 126 milionů korun) slovenské divizi...

  • Nejčtenější

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede nejméně do půli dubna

Největší český zaměstnavatel, automobilka Škoda Auto, prodloužila kvůli koronaviru odstávku výroby nejméně do 14....

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

V německém autoprůmyslu hrozí rozsáhlé propouštění, Česko to pocítí také

V německém automobilovém průmyslu hrozí kvůli koronavirové krizi zánik více než 100 000 pracovních míst. Uvedl to podle...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede do 20. dubna

Automobilka Škoda Auto podruhé prodloužila odstávku výroby ve všech třech svých českých závodech kvůli pandemii...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky

Online prodej aut v Česku jen naoko. Proti jsou rizika a příšerná byrokracie

Koupit auto v e-shopu stejně jako mobil nebo potraviny v Česku nejde. Fyzicky vám auto prodejce třeba i doručí,...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Premium

Jaká jsou čísla prodejů nových aut za loňský rok? Prvenství zůstává Německu

Nejoblíbenější značkou i pro rok 2019 zůstává Volkswagen a nejprodávanější model je Golf. Český trh je za uplynulý rok...

Pozor, pálí. Parní zjev z Verneovky startuje 45 minut a ujede pět kilometrů

Má pět koní, dojezd na plnou nádrž pět kilometrů a maximální rychlost odhadem třicet za hodinu. A pohání jej pára....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz