Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Mercedes B prokoukl, vypadá zase víc jako hatchback

aktualizováno 
Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) - Nová generace Mercedesu B prolíná světy MPV a kompaktních hatchbacků. Ačkoliv neztratila nic ze své praktičnosti, má sportovnější proporce a připomíná zvýšený a přifouknutý hatchback.

Mercedes třídy B | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V době, kdy se od pohledu praktická auta netěší velké obdobě, je těžké zaujmout s klasickým MPV. Designéři Mercedesu však dokazují, že to jde, na nové generaci třídy B se přímo vyřádili. 

Dopřáli jí větší kola, nepatrně snížili střechu a mohutnou příď s placatější kapotou výrazněji oddělili od kabiny. To celé zabalené do oblých tvarů podle aktuální stuttgartské módy vypadá kompaktně a objede se bez moderních designérských manýr.

Mercedes třídy B

Například boční linie oken leží relativně nízko a ani nijak dramaticky nestoupá. Přesto má karoserie, osazená vysokými bočními skly, sportovní švih a nevypadá nijak neohrabaně. Tedy pokud se nepodíváte přímo na zadní roh, kde nový mercedes zkrátka musí přiznat barvu, pokud se chce obejít bez prudce padající linie střechy. Celek zároveň nepůsobí tak agresivně a zavalitě jako u příbuzné třídy A.

Od třídy A je do značené míry odvozen také interiér. Mercedes vůbec nepočítá s klasickým přístrojovým štítem, a tak palubní deska velmi doslovně naplňuje význam svého označení. 

Autosalon Paříž 2018

Před řidičem je do ní zasazen displej, na který souvisle navazuje ve společném orámování druhý displej multimédií. V něm sídlí systém MBUX, včetně hlasového ovládání „Hey Mercedes“ a spousty další pokročilých funkcí.

Celkový dojem z kabiny se výrazně liší od třídy A, kde zapadnete za palubní desku a vysoké výplně dveří. Přesto se v „béčku“ sedí relativně nízko a posez za volantem je podobný klasickým kompaktním hatchbackům – samozřejmě dokud nezvednete sedadlo výš.

Zadní sedadla odstranila největší nevýhodu předchůdce a mají dlouhý sedák, který podepře stehna. Platí to alespoň pro verzi s pevnou zadní lavicí, která bude v prodeji od prosince, dodávat se začne v únoru 2019. Posuvná zadní sedadla Mercedes zamýšlí vrátit do nabídky v létě 2019 a zatím se jimi nepochlubil.

Mercedes třídy B

Jeden z mála zveřejněných údajů souvisí právě s posuvnými sedadly. Díky posunu až o 14 cm nová třída B uveze od 455 do 705 litrů zavazadel. Doplňme ještě druhý zatím odtajněný údaj: rozvor je královských 2 729 mm, o rovné tři centimetry více než dosud.

Fotogalerie

Paleta motorů skýtá jediné překvapení, a to nový dvoulitrový diesel (OM654q), standardně spojený s nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Napříč uložený motor je vyroben z nejmodernějších materiálů a využívá hned dva SCR katalyzátory. Díky nim už nyní splňuje emisní normy platné od roku 2020. Na výběr budou verze B 200d (110 kW, 320 Nm) a B 220d (140 kW, 400 Nm).

Této novince budou sekundovat agregáty známé z třídy A, všechny původem od Renaultu: naftová patnáctistovka B 180d (85 kW) a benzinové třináctistovky B 180 a B 200 (100 nebo 120 kW). Tyto tři motory jsou spojeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Mercedes zároveň potvrdil budoucí rozšíření palety o verze 4x4. Další pokračování elektrické nebo CNG verze naopak zatím upřesněno nebylo.

Autoři:
  • Nejčtenější

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

V německém autoprůmyslu hrozí rozsáhlé propouštění, Česko to pocítí také

V německém automobilovém průmyslu hrozí kvůli koronavirové krizi zánik více než 100 000 pracovních míst. Uvedl to podle...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede do 20. dubna

Automobilka Škoda Auto podruhé prodloužila odstávku výroby ve všech třech svých českých závodech kvůli pandemii...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prodej ojetin měl být na vrcholu, koronavirus vše změnil. Bazary krachují

Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu klesla oproti předchozímu měsíci o 12 procent na 99 241 vozů. Proti lednu...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky
Premium

Dotyková obrazovka je nebezpečnější než konopí či alkohol za volantem

Automobilky se často zaklínají slovem digitalizace a interiéry svých vozů vybavují stále většími dotykovými...

Nejhorší pád od války: prodeje aut klesly v ČR o třetinu, Itálie minus 85 %

Koronavirus „napadl“ i registrace osobních aut v Evropě. V Česku se v březnu meziročně prodalo o 35 procent méně, v...

Online prodej aut v Česku jen naoko. Proti jsou rizika a příšerná byrokracie

Koupit auto v e-shopu stejně jako mobil nebo potraviny v Česku nejde. Fyzicky vám auto prodejce třeba i doručí,...

Autofotka týdne: Když je za oknem koronavirus, postavte si auto v obýváku

Ikonický Fiat 500F se nemusí prohánět jen po silnicích, ale také v obýváku po koberci. Automobilka Fiat se spojila se...

Poradíme: Aby mateřství bylo plné radostí
Poradíme: Aby mateřství bylo plné radostí

Zjistila jste, že jste těhotná nebo už máte doma roztomilé batole? Mít děti je obrovská radost, ale zároveň to znamená přemýšlet, jak vše zorganizovat a zaplatit. Na zdraví, zvlášť těch nejmenších, nelze šetřit. Poradíme vám, kde získat nějaké výhody a ušetřit.

Najdete na iDNES.cz