Mercedes B prokoukl, vypadá zase víc jako hatchback

aktualizováno 
Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) - Nová generace Mercedesu B prolíná světy MPV a kompaktních hatchbacků. Ačkoliv neztratila nic ze své praktičnosti, má sportovnější proporce a připomíná zvýšený a přifouknutý hatchback.

Mercedes třídy B | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V době, kdy se od pohledu praktická auta netěší velké obdobě, je těžké zaujmout s klasickým MPV. Designéři Mercedesu však dokazují, že to jde, na nové generaci třídy B se přímo vyřádili. 

Dopřáli jí větší kola, nepatrně snížili střechu a mohutnou příď s placatější kapotou výrazněji oddělili od kabiny. To celé zabalené do oblých tvarů podle aktuální stuttgartské módy vypadá kompaktně a objede se bez moderních designérských manýr.

Mercedes třídy B

Například boční linie oken leží relativně nízko a ani nijak dramaticky nestoupá. Přesto má karoserie, osazená vysokými bočními skly, sportovní švih a nevypadá nijak neohrabaně. Tedy pokud se nepodíváte přímo na zadní roh, kde nový mercedes zkrátka musí přiznat barvu, pokud se chce obejít bez prudce padající linie střechy. Celek zároveň nepůsobí tak agresivně a zavalitě jako u příbuzné třídy A.

Od třídy A je do značené míry odvozen také interiér. Mercedes vůbec nepočítá s klasickým přístrojovým štítem, a tak palubní deska velmi doslovně naplňuje význam svého označení. 

Autosalon Paříž 2018

Před řidičem je do ní zasazen displej, na který souvisle navazuje ve společném orámování druhý displej multimédií. V něm sídlí systém MBUX, včetně hlasového ovládání „Hey Mercedes“ a spousty další pokročilých funkcí.

Celkový dojem z kabiny se výrazně liší od třídy A, kde zapadnete za palubní desku a vysoké výplně dveří. Přesto se v „béčku“ sedí relativně nízko a posez za volantem je podobný klasickým kompaktním hatchbackům – samozřejmě dokud nezvednete sedadlo výš.

Zadní sedadla odstranila největší nevýhodu předchůdce a mají dlouhý sedák, který podepře stehna. Platí to alespoň pro verzi s pevnou zadní lavicí, která bude v prodeji od prosince, dodávat se začne v únoru 2019. Posuvná zadní sedadla Mercedes zamýšlí vrátit do nabídky v létě 2019 a zatím se jimi nepochlubil.

Mercedes třídy B

Jeden z mála zveřejněných údajů souvisí právě s posuvnými sedadly. Díky posunu až o 14 cm nová třída B uveze od 455 do 705 litrů zavazadel. Doplňme ještě druhý zatím odtajněný údaj: rozvor je královských 2 729 mm, o rovné tři centimetry více než dosud.

Fotogalerie

Paleta motorů skýtá jediné překvapení, a to nový dvoulitrový diesel (OM654q), standardně spojený s nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Napříč uložený motor je vyroben z nejmodernějších materiálů a využívá hned dva SCR katalyzátory. Díky nim už nyní splňuje emisní normy platné od roku 2020. Na výběr budou verze B 200d (110 kW, 320 Nm) a B 220d (140 kW, 400 Nm).

Této novince budou sekundovat agregáty známé z třídy A, všechny původem od Renaultu: naftová patnáctistovka B 180d (85 kW) a benzinové třináctistovky B 180 a B 200 (100 nebo 120 kW). Tyto tři motory jsou spojeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Mercedes zároveň potvrdil budoucí rozšíření palety o verze 4x4. Další pokračování elektrické nebo CNG verze naopak zatím upřesněno nebylo.

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Najdete na iDNES.cz