Z přelomového vozu problém
Vývoj se však táhl, zkoušky různých typů karoserie braly čas a leden 1934, kdy měl být stroj představen na autosalonu v New Yorku, se blížil. Inženýři žádali odklad, Walter Chrysler byl však nemilosrdný, za každou cenu! A navíc se auto mělo hned od začátku vyrábět ve více verzích s různými rozvory. Jenže spěch napáchal obrovské škody, změny narychlo jak v motorové části tak na karoserii prodražily vývoj i výrobu natolik, že se z Airflow stalo luxusní zboží. Stál o dvacet procent víc než srovnatelná starší konkurence.
Přesto z autosalonu vedení automobilky odjíždělo s tisícovkami objednávek. Bohužel, než se po dlouhých měsících rozběhla výroba, hodně zákazníků zběhlo ke konkurenci, nebo zvolilo jiný chrysler. Přesto se první rok prodalo jedenáct tisíc aut. Vypadá to jako velké číslo, ale nebylo. Lidé dál dávali ve velkém přednost starším a levnějším modelům.
Proč? Airflow byl sice drahý, ale přece nabízel vedle výjimečného komfortu také skvělé výkony. Největší a nejsilnější Airflow Imperial kupé překonal 70 rychlostních rekordů. Stal se nejrychlejším produkčním autem Ameriky, když na měřené míli v Bonneville překročil 154 kilometrů v hodině. Na stovku akceleroval za tehdy neuvěřitelných dvacet sekund. A cestu z Los Angeles do New Yorku zvládl za 12,9 litru na sto kilometrů. Bylo to však málo.
Američané auto s revoluční konstrukcí nechtěli, protože ho považovali za nebezpečné. Vedení automobilky General Motors totiž, na rozdíl od většiny zákazníků, na autosalonu v New Yorku rozpoznalo, o jak výjimečnou a přelomovou konstrukci se jedná.
Nejslavnější české auto. Rychlá tatra vozila celebrity i zlé estébáky |
Cítilo se tak ohroženo pokročilým designem svého nejbližšího konkurenta, že vymyslelo protiúder. V Americe nikdy nebyla zakázaná srovnávací reklama, čehož firmy v konkurenčním boji rády využívaly. General Motors zaplatil lživé inzeráty v Saturday Evening Post, které tvrdily, že nové vozidlo je kopií jejich přísně tajného designu. Který ukončili, protože auto bylo nebezpečné pro řízení.