Výsledkem toho procesu jsou extrémně laciné elektromobily a plug-in hybridy, které nyní jsou třetinou veškerých čínských prodejů. Na trhu, na němž mají už od roku 2023 podíl 56 procent. Přitom se očekává se, že automobilky letos v Číně uvedou na trh 110 nových elektrických a plug-in hybridních modelů.
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa |
Elektromobily teď počtem přesahují vozy se spalovacími motory na ulicích pětatřiceti nejlidnatějších čínských měst, zatímco výrobní areály „starých“ čínských automobilek – kdysi schopných potenciálně dodávat na trh až 40 milionů automobilů ročně – teď zejí prázdnotou.
Vítězství aut na baterky je v Číně na dohled. Ale vítěz může být jen jeden. A konkurenční výhodu v domácím souboji mohou poskytnout zisky z dražších prodejů v Evropě. Evropa je nyní zástupným bitevním polem, na němž čínští výrobci elektromobilů dorovnávají ztráty z domácího trhu. BYD si v tom vede dobře.