BMW Group spolupracuje od roku 2013 na vývoji pohonného systému využívajícího technologii vodíkových palivových článků s Toyotou Motor Corporation. Výzkumné oddělení BMW od léta 2015 testuje malou flotilu prototypů BMW řady 5 GT poháněných technologií vodíkových palivových článků, které byly vyvinuty ve spolupráci s Toyotou. V roce 2016 obě společnosti podepsaly dohodu o partnerství na vývoji produktů.
Vůz pod označením BMW i Hydrogen NEXT ukazuje, že technologii vodíkových článků lze efektivně integrovat do vozidla typu SUV. Elektromobily poháněné vodíkovými články FCEV jsou schopné nabídnout s nulovými emisemi podobné využití, jaké mají konvenční vozidla, například tankování paliva v čase kratším než čtyři minuty, dlouhý dojezd, schopnost táhnout přívěsy a velmi malá omezení vyplývající z aktuálních klimatických podmínek.
V lednu 2017 se BMW Group a Toyota spojily s jedenácti předními energetickými, dopravními a průmyslovými společnostmi, aby zahájily globální iniciativu známou jako Hydrogen Council. Od června 2019 se její práce účastní 60 společností.
Toyota už prodává sériový vodíkový vůz Mirai. Hlavním problémem vodíkového pohonu zůstává chybějící plnicí infrastruktura. Například v Česku v současnosti žádná veřejná čerpací stanice nefunguje. Ministerstvo dopravy loni uvedlo, že by do roku 2023 mohlo vzniknout šest až osm čerpacích stanic na vodík.