V Číně pro Čínu
„V cestovním ruchu je nový trend: jako místní. Někam jeďte a tam žijte jako místní. V automobilovém průmyslu to slyšíte stále častěji,“ upozorňuje Riering. Volkswagen připomněl na autosalonu v Pekingu svou strategii „V Číně, pro Čínu“. „Má ji již dlouhou dobu, ale nyní ji ještě rozšířil. U BMW jsme na tiskové konferenci v Pekingu slyšeli přesně to samé. Abyste rozuměli zákazníkovi, musíte se stát takříkajíc Číňanem,“ píše Autoweek. „A v BYD v Šen-čenu posloucháme o evropské strategii: V Evropě, pro Evropu.“ Lídr čínského elektrotrhu se chce stát „evropskou společností s továrnami, strukturami a prodejci“ cituje manažerku BYD Stellu Li. „Tolik harmonie nezní jako obchodní válka,“ všímá si Autoweek.
„Čínský automobilový průmysl je zralý na otřesy. V Číně je již v nabídce 400 ´vozidel s novou energií´. Dalších 117 modelů debutuje na výstavě v Pekingu nebo se představí později v tomto roce. I s vládní podporou a obrovským domácím trhem je to víc položek, než pravděpodobně může uspět,“ uvádí Joseph White z Reuters.
„Poslední věc, kterou Čína potřebuje, je víc elektromobilů, které se budou tlačit na trh a srazí ceny na úkor zisku. Ale i když existuje nebezpečí v nadměrné výrobní kapacitě Číny, je tu také síla v hyperkonkurenci, kterou rozpoutala. Export této nadměrné kapacity však vyvolal pozornosti úřadů, aby se zaměřily na výrobce elektromobilů. XPeng uvedl, že evropské zkoumání elektromobilů vyrobených v Číně by ji mohlo nasměrovat k investicím do závodů nebo dodavatelů v zahraničí, protože se rýsuje přízrak vyšších cel. Polestar Automotive se připravuje na přesun výroby vozů, které plánuje prodávat v Evropě, z Číny do svého amerického závodu,“ komentuje Reuters.