Průlom v čínském odvětví elektromobility není podle Reuters jen v lepších akumulátorech nebo výhodných cenách. „Čínské digitální technologické velmoci Huawei, Tencent, Alibaba, Xiaomi, stejně jako západní společnosti jako Bosch a Nvidia, útočí, protože čínské úřady uvolňují cestu pro automatizované řízení. Huawei, telekomunikační a technologický gigant, který je pro mnohé západní vlády prokletím, na autosalonu zdůraznil investice do automatizovaného řízení,“ dodává komentátor Reuters Joseph White. „Po zvládnutí levných vozů pro domácí trh čínští výrobci elektromobilů směřují své inženýry a designéry na prémiovější modely a trhy v zámoří. Opakují křivku učení, zmapovanou japonskými a jihokorejskými výrobci.“
V Číně jsou podle Whita staré světové značky Volkswagen na ústupu. „Zahraniční výrobci automobilů, kteří se kdysi ujali role učitelů pro mladé čínské automobilky, se nyní snaží získat čínské partnery, aby zůstali ve hře,“ všímá si.
Je to paradoxní situace, do které se dostalo více zavedených světových výrobců: hrdé tradiční značky se snaží „skamarádit“ s úplně novými hráči na trhu, jejichž prvotiny budí zájem, a je jedno, zda jde o technologické giganty jako je Xiaomi, nebo ambiciózní startupy.
Kromě de Mea se do Číny během pekingského autosalonu vydali i další top manažeři. „Mezi nimi Elon Musk, který hledal dohody s úřady o zavedení svých technologií autonomního řízení nebo Mary Barra, číslo jedna u General Motors.“