VIDEO: Svezli jsme se unikátním prototypem Škody Rapid Sport

aktualizováno 
Ostrý rapid v plánech Škody není, aspoň to tedy firma nekompromisně tvrdí. Ale designéři a vývojáři se rádi zasní, a tak postavili svalnatý Rapid Sport. V jedinečném prototypu jsme se exkluzivně svezli.

Původně nám "slibovali", že v tom ručně stavěném prototypu můžeme jezdit maximálně čtyřicítkou. Ale nakonec nás nechali šlapat na plyn i víc. Úzký polygon v Bělé pod Bezdězem stejně víc než nějakou sedmdesátkou neprokličkujete a i tak už je to pak kalup.

Škoda Rapid Sport

Zážitek je to o to větší, že tak razantně za plynem žádný jiný rapid nejede. Přeplňovaná 1,4 TSI dostala sportovní vzduchový filtr a úprav se dočkal i výfuk s hlasem závodního speciálu. Elán obrušuje jen sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, manuál by přiostřenému rapidu slušel víc.

Škoda Rapid Sport

V konceptu jsme však rádi za automat, šofér má totiž plné ruce hodně ztěžka jdoucího řízení. Při stavbě tohoto unikátu, který měl premiéru letos v květnu na tuningovém srazu ve Wörthersee, totiž vynechali posilovač.

Šedý i červený

Šedou, nebo radši stříbrnou barvu mají na autech rádi designéři, protože na karoserii hezky vykreslí nápady z jejich tužky. Jenže stříbrně šedých aut jezdí po silnicích většina. A vypadají spíš unyle. Ale stačí, když rapida nalakujete obyčejnou matnou sytou šedí, a vypadá to skvěle. Komu se to nelíbí, stačí ten nezvykle nasvalený rapid obejít, a potěší ho pohled na zářivou červenou.

Škoda Rapid Sport

Tento šedočervený rapid, ve kterém by příznivci rychlých škodovek rádi viděli nabroušený Rapid RS, je jedinečný unikát. Škodováci ho vymysleli pro potěšení a postavili ho v milovickém Benettu. Ve firmě specializované na různé doplňky a stavbu prototypů na něm pracovali tři měsíce.

Vyvážené tvary a proporce sériového rapidu upravili designéři do podoby okruhového speciálu. Má vysportované blatníky, spojlery, dravý čumák, výřezy v kapotě, zadní nárazník hodný závoďáku a různé doplňky z uhlíkových vláken. Je to originální karbon pečený v autoklávu, žádná imitace. Na každý díl se vyrábí speciální forma. Některé části museli vyrobit ručně, třeba zadní světla, která vypadají jako na obyčejném rapidu, ale jsou úplně jiná.

Moc se líbí dvoubarevná devatenáctipalcová kola. Všimněte si, že jsou na každé straně lakovaná jinou barvou, vždy kontrastně ke karoserii.

Škoda Rapid Sport
Škoda Rapid Sport


Z posilovny

Podvozek se sportovními stavitelnými tlumiči je snížen o šest centimetrů. To si pak musíte dávat na přední hranu nárazníku ozdobenou karbonobvým "lízátkem" velký pozor, abyste neškrtli na každé bouli.

Fotogalerie

O šest centimetrů nabyly také na každé straně lemy blatníků ukrývajících velké pneumatiky 225/35 R19. Pro srovnání: největší kola na obyčejného rapida, která vám prodají, jsou sedmnáctipalcová. Auto taky dostalo výkonnější brzdy z předchozí generace Octavie RS.

Rapid rozkročený doširoka na rozšířených nápravách na mohutných pláštích působí jistě a zatáčky vykružuje s dravostí. Jen nesmíte dávat plný rejd, přeci jen je tento sportovec jen prototyp s nedoladěnou geometrií náprav.

Škoda Rapid Sport

Interiér zůstal až na oživení přístrojovky červenou lištou civilní. Moc se líbí anatomická sedadla pro šoféra a spolujezdce. Nejvýraznější změnou je nahrazení sériové třímístné zadní lavice dvěma anatomicky tvarovanými sedadly. Ovšem největším požitkem je pro posádku hlavně to štěkání výfuku a hlasité dýchání motoru.

Rapid RS není v plánu

Na kolik Škodovku stavba přiostřeného rapidu přišla? Automobilky se takovými čísly nerady chlubí, ale tipujeme, že to pár milionů stálo. A dočkáme se tedy sériového Rapidu RS? Petr Pečenka, šéf českého zastoupení značky, říká důrazné ne! Že nic takového ve Škodovce neplánují, potvrzují i naši informátoři.

Při šlechtění rapidu tak nadšenec bude muset vystačit s nabídkou příslušenství. Různé spojlery a lišty, které teď dostaly do příplatkové výbavy, se prý inspirují u tohoto dvoubarevného dravce. Dvoubarevné lakování podle Pečenky Škoda do nabídky bohužel také nechystá.

Škoda Rapid Sport


  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Krampol o Belmondovi: Když on točil Zvíře, já hrál traktoristu

Přes třicet let promlouvá na české diváky božský Bébel, jak Jean-Paul Belmondovi v rodné Francii přezdívají, hlasem...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky
Premium

Lak, plastizol a pštrosí peří aneb jak se postupuje při lakování auta

Lakování auta je velká věda. Už před sto lety dostávaly karoserie v Mladé Boleslavi několik vrstev laku. Jenže na to,...

Premium

Počkat, nic neslyším! Kultivovaný dravec Lexus RC vás proveze tichem

Je Lexus luxusnější varianta BMW, nebo sportovnější Mercedes? Ani jedno, ani druhé. Lexus je svébytné auto, která už...

Kapesní drsňák je neodolatelný: Suzuki Jimny je opravdický off-road

Tuhé nápravy, rámová konstrukce, kapesní rozměry, mušší váha a naprosto geniální design, u kterého si konkurence musí...

Premium

TEST: Pravidlo zipu je v Česku povinné. Dodržují ho čeští řidiči?

Už dlouho u nás platí pravidlo, které jasně určuje způsob řazení aut do průběžného pruhu v případě, že souběžný pruh...

Najdete na iDNES.cz