„Obrazovky jsme nainstalovali v rámci pilotního provozu, a to v jedné elektrické jednotce. Jde o informační obrazovky, které lze pro reklamu využít doplňkově,“ uvedla Jitka Bílková, ředitelka společnosti Railreklam pro prodej a marketing.
O jejich širším nasazení rozhodne firma, která umísťuje do vlaků reklamu, až po ukončení pilotního provozu. Více zatím neprozradila, další informace vyplynou z konečného vyhodnocení testu.
Firma Railreklam, která je výhradním provozovatelem reklamy na železnici v České republice, zajistila kompletní financování pilotního projektu
Jako bonus pro cestující by mělo být součástí nově instalovaného zařízení také připojení přes bezplatnou wi-fi, prozradily České dráhy.
„České dráhy samotné připravují instalaci wi-fi do několika stovek vozů v dálkové dopravě, jako jsou rychlíky a expresy. U nově dodávaných moderních vozidel je wi-fi již součástí vybavení vlaků,“ řekl iDNES.cz mluvčí národního dopravce Petr Šťáhlavský.
České dráhy mají podle něj v současnosti okolo 500 vozů pro dálkovou i regionální dopravu, které jsou vybaveny připojením na internet přes wi-fi. „Tato služba je poskytována v různém rozsahu přibližně v 600 vlacích různé kategorie od osobních vlaků přes rychlíky a expresy po spoje SC Pendolino a Railjet,“ tvrdí Šťáhlavský.