Ve streamu State of Play, který trval asi dvacet minut, jsme konečně nakoukli pod pokličku vývoje hry Horizon Forbidden West, kterou Sony společně s autory z Guerilla Games poprvé ukázalo loni v červnu při příležitosti odhalení samotné konzole PlayStation 5. Tehdy to ovšem byla jen filmová upoutávka.
Tentokrát jsme už viděli, jak se hra hýbe a vypadá. A zatím se nám pokračování této značky opravdu moc líbí. Opět se ujmeme role Aloy, která dále pokračuje v průzkumu světa budoucnosti, kde po boku lidí v kmenových společnostech žijí robotí zvířata a dinosauři. Nahlédnout jsme mohli do lokality amerického San Franciska, ze kterého je v této době džungle. Vidíme zde pouze zbytky budov v centru a most Golden Gate.
Asi 14minutový gameplay odhalil nejenom staré známé plížení, schovávání se ve vysokém porostu, lezení po skalách či ochočování robotů, ale i několik nových mechanismů. Aloy se například naučila používat vystřelovací lano s hákem, kterým se bude moci přitáhnout na delší vzdálenosti, nebo jakýsi kyberpadák, díky kterému bude moci plachtit po skoku z velkých výšek.
Došlo na boj z blízka i na dálku, kde opět vidíme repertoár zbraní, jako je luk, oštěp nebo prak. Vedle toho si však Aloy bude moci také zbraně různě modifikovat a opět i sbírat ty, které zůstanou po nepřátelích, v tomto případě například plazmový kanón.
Svěžím mechanismem pak bude plavání a potápění, Aloy totiž bude moci díky technologické pomůcce dýchat i pod vodou. Takže si užijeme „plížení“ i při potápění nebo třeba přesouvání se pod hladinou pomocí silných proudů vody.
Ze zápletky hry jsme se toho nedozvěděli o moc víc, než z loňského traileru. Stále tedy víme, že lidstvo ohrožuje nová blížící se pohroma. A že znepřátelené kmeny se stejně jako Aloy naučily ochočovat roboty, a to třeba i ty hodně velké, jako například mamuty: s ním se během traileru Aloy setkala ve formě boss souboje. Po část ukázky Aloy doprovázel Erend, další známá postava z prvního dílu.
Grafika hry vypadá stručně řešeno famózně. Je barevná, detailní a umí využít potenciálu silnějšího hardwaru PlayStationu 5. Vizuálně to tak bude zcela jistě hit. Jsme ovšem zvědavi, jak bude hra vypadat a hýbat se na PlayStationu 4.
Citelně chybělo oznámení data vydání. Zástupci Guerilla Games tak ani nepotvrdili, ani nevyvrátili loňské tvrzení, že hra by měla vyjít ještě letos. Schovává si studio oznámení data na nějakou příští akci? Anebo si snad raději vyhrazuje tuto informaci pro případ, že hru bude muset odložit? Doufáme v tu první variantu.