I zábavní průmysl je pořád jen byznys, ve kterém na nějaký přehnaný sentiment není místo. Krutě se o tom teď přesvědčili zaměstnanci společnosti Wizards of the Coast, součásti hračkářského konglomerátu Hasbro, kteří pečují o správu a rozvoj dlouhodobě úspěšných fantasy značek, jako je karetní sběratelská hra Magic the Gathering nebo svět a pravidla RPG systému Dungeons & Dragons.
Právě na jejich adaptaci je postavený letošní videoherní hit Baldur’s Gate 3 (naše recenze), který si minulý týden odnesl nejprestižnější cenu herního světa, vítězství v anketě Game Awards (viz náš článek). Samotnou hru vytvořilo belgické studio Larian, jehož šéf Swen Vincke na svých sociálních sítích poděkoval všem kolegům i fanouškům.
Za jednu z příčin skvělého úspěchu označil skvělou spolupráci, kterou se jim s „Wizardy“ podařilo navázat. Ti jim po letech vyjednávání nakonec dali volnou ruku k nakládání s předlohou a zároveň s nimi některé části hry ochotně konzultovali.
Přestože se Baldur’s Gate 3 prodávala skvěle a vydělala spoustu peněz (poslední odhady prodejů hovoří o 22 milionech prodaných kopií), zaměstnanci Hasbra se místo pochval dočkali v rámci restrukturalizace jen propuštění. „Z lidí, kteří s námi tehdy seděli v zasedačce, už nezůstal skoro nikdo,“ tvrdí Vincke.
Propouštění bylo opravdu masivní, celkem o práci 1 100 lidí, tedy zhruba pětina Hasbra. Mezi nimi i mnozí fanoušky oblíbení vývojáři a komunitní manažeři, kteří svoji práci dělali desítky let.
CEO Chris Cocks, který si mimochodem ještě v říjnu pochvaloval, že Baldur’s Gate je jedním z hlavních důvodů nárůstu zisků z digitálního prodeje o 40 procent, nepopulární krok pár týdnů před Vánoci odůvodnil snahou celou organizaci „modernizovat a zeštíhlit.“ Cocks byl do vedení Hasbra uveden teprve vloni, ale rychle se dokázal zorientovat a ve své pozici je tak užitečný, že byl za první rok oceněn štědrou odměnou ve výši bezmála deseti milionu dolarů.