Neobvyklý nápad vzešel od švýcarské leasingové firmy Gowago, která v poslední době používá technologii umělé inteligence při své práci pro výpočet zbytkové hodnoty aut. A odtud již nebyl zase tak daleko nápad využít schopností její nejnovější verze Chat-GPT4 v kombinaci s nástrojem na vytváření obrázků Midjourney pro účel zobrazení automobilových značek jakožto antropomorfních zvířat.
Výsledky tohoto experimentu uveřejnil spoluzakladatel společnosti Leo Chevailler na profesní platformě LinkedIn, kde se setkaly s mimořádným ohlasem. Již během prvních 24 hodin je vidělo více než 3 miliony uživatelů a nasbíraly více než 20 000 lajků.
Mnozí diskutující zmiňovali genderovou nerovnováhu ve vizualizacích generovaných umělou inteligencí, neboť první várka 10 obrázků sdílených online zobrazovala postavy, které jsou výhradně mužské nebo představují muže. Druhá série vizualizací to již částečně vyřešila a diskutující byli obměkčeni velmi ženskou labutí Citroënu. Na sociálních sítích se hodně diskutovalo, zda je zobrazení Volkswagenu jakožto labradora s mikinou to nejvýstižnější.
Že jste nenašli Dacii? Na tu zatím nedošlo, ale třeba ani na Alfu Romeo. Pro velký úspěch ale má tato aktivita pokračovat. Máme se tedy určitě na co těšit.