Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Luxusní elektrosedan od VW přijíždí. Sedmička má dojezd 700 km na nabití

Jedno mu musíme přiznat: vypadá parádně! Koncern Volkswagen, jehož rodina elektrických vozů ID dosud lovila zákazníky ve vodách SUV, vyráží do světa luxusních aut. Slibuje dojezd až 700 km na jedno nabití, což by překonalo i tesly. Pětimetrová limuzína se ukázala ve světové premiéře, v Evropě se má prodávat ještě letos.
ID.7 je prvním elektromobilem vyšší střední třídy koncernu Volkswagen. Výrobce...

ID.7 je prvním elektromobilem vyšší střední třídy koncernu Volkswagen. Výrobce slibuje dojezd na jedno nabití až 700 km. | foto: Volkswagen

„Sedmička“ nese zřejmě ne náhodou stejnou číslovku jako luxusní sedany konkurence od BMW, stejně jako ony bude vrcholem modelové řady automobilky. Volkswagen sedmičce dopřál úplně nový elektromotor o výkonu 210 kW (286 koní), který bude ve všech verzích ID.7 bez ohledu na velikost baterie. Ta bude mít určitě několik verzí, tak jako u dosavadních elektrických volkswagenů, aktuálně mají „ídéčka“ baterie s využitelnou kapacitou 77 kWh (slabší 58 kWh verze jistě nebude nabízena ve vrcholném modelu). Pravděpodobné však je, že ID.7 dostane i novou, ještě silnější baterii. Všechny komponenty si koncern Volkswagen chce do budoucna vyrábět sám, elektromotor (interní označení APP550) byl vyvinut ve spolupráci s „dcerou“ VW Group Components v Kasselu, kde se také vyrábí.

Právě s nejsilnější baterií slibuje výrobce dojezd na jedno nabití až 700 km podle novějšího (a pravdomluvnějšího) měřicího cyklu WLTP. Pomáhá k tomu i vyladěná aerodynamika se skvělou hodnotou součinitele 0,23 – což je na úrovni absolutní světové špičky. Maximální nabíjecí výkon, důležitý pro rychlonabíjení na dlouhých cestách, je na úrovni 200 kW – což je hodně, ale rekord to není, některé modely (například Porsche Taycan, Hyundai Ioniq 5) umějí i víc – a špičkové nabíječky zvládají až 350 kW.

ID.7 je pro značku Volkswagen v Evropě, Číně a Severní Americe extrémně důležitým modelem. Je to atraktivní vůz, který nadchne prémiovými technologiemi, exkluzivitou, špičkovým komfortem a vysokou užitnou hodnotou v každodenním provozu.

Imelda Labbéová, členka představenstva značky Volkswagen

Chytrá střecha, hlasové ovládání. A automatická jízda

ID.7 má také spoustu prvků výbavy, kterou jsme zvyklí vídat jen u vozů vyšších tříd prémiových značek. Příkladem jsou masážní sedadla s certifikátem „zdravých zad“ AGR a adaptivní klimatizací, zajišťující chlazení, vyhřívání i vysoušení, nebo elektronicky zatmavitelná panoramatická střecha. Ta má takzvané „chytré sklo“, jež lze dotykovým ovládáním elektronicky zprůhlednit nebo zneprůhlednit. Stejně jako u mnoha dalších funkcí v modelu ID.7 může i ovládání střechy probíhat prostřednictvím hovorových hlasových povelů – o to se stará nový hlasový asistent IDA. Portfolio výbavy na přání završuje audiosystém Harman Kardon o výkonu 700 W se 14 high-endovými reproduktory včetně centrálního vpředu a subwooferu v kufru.

Nové úskalí autonomní mobility. Žere data a elektřinu, kterých není dost

Kromě toho bude ID.7 umět sama jezdit – a protože to evropská legislativa nedovoluje, uvádí automobilka, že její „Travel Assist se sdílenými daty převezme v případě potřeby řízení modelu ID.7 v příčném i podélném směru“. Od rychlosti 90 km/h na vícepruhových dálnicích pak systém zvládne i asistovanou změnu jízdního pruhu, byť řidič musí na celý proces dohlížet. Samočinné parkování si zase umí zapamatovat posledních 50 metrů jízdy a za- nebo vyparkovat automaticky. Řidič přitom může sedět za volantem, nebo na parkovací manévr dohlížet zvenku v aplikaci na chytrém telefonu.

Automatické systémy mají ovšem stále mnohá omezení – tím nejvýznamnějším je fakt, na nějž upozorňuje i sama automobilka v poznámkách „pod čarou“. A to, že „řidič musí být kdykoli připraven převzít řízení a není zbaven své povinnosti odpovědného řízení vozidla“. Což vlastně znamená, že nechat řízení jen na autě samotném není možné, nevěnovat se řízení také ne – jinak by se mohlo stát, že by vám systém chtěl „předat řízení“ až ve chvíli, kdy si sám neví rady, tedy v krizi. Zároveň automobilka píše, že proces lze kdykoli deaktivovat a „funguje pouze ve spojení s navigačním systémem a s aktivní licencí We Connect. Online funkce systému „Travel Assist se sdílenými daty“ lze využívat pouze na území pokrytém mobilní telefonní sítí a při patřičném nastavení pro ochranu soukromí. A to pokrytí může být docela problém, jak jsme popisovali v této glose:

GLOSA: Řízení na dálku? Utopie. Z internetu na cestách zešílí i jogín

Každopádně jsme velmi zvědavi, co vlastně bude sériová ID.7 umět, až se na podzim začne v Česku prodávat. A taky, kolik bude vlastně stát...

  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

Číňané letos začnou u Českých Budějovic vyrábět sedačky pro BMW

24. května 2024

Firma Nobo Automotive Systems Czech Republic bude jako první pobočka této čínské společnosti v...

Mini Cooper přepřáhl na elektro a odstěhoval se do Číny. Je to skvělý dravec

24. května 2024

Exkluzivně Nový bateriový Mini Cooper je perfektním důkazem, že Čína tahá v elektromobilitě za delší konec...

Plán Bruselu nevychází, Evropa vůbec nestíhá stavbu nabíječek elektroaut

24. května 2024

Nizozemko, Německo a Francie – v těchto třech zemích je 61 % nabíjecích stanic ze všech zemí EU....

Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění
Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění

Spousta důchodců si dnes přivydělává, aby zvládli zaplatit stále rostoucí výdaje a nemuseli se spoléhat na pomoc svých blízkých. Podobně tomu bylo...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...

Zásnubní šaty elegantní princezny. Spustily Kate efekt, návrhářku zničily

Seriál Když si jeho šaty oblékne některá z členek královské rodiny, obvykle to každý návrhář oslavuje jako životní úspěch....