Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Octavii třetí generace je deset let, ojetá je sázkou na jistotu

  11:00
Ještě na ni budeme s láskou vzpomínat. Pro mnohé obyčejné, nezajímavé auto, pro druhé zhmotněný sen o rodinné mobilitě. Servisně nenáročná, elektronikou nepřecpaná, a jak se zatím zdá, motoricky téměř bezvýhradně odolná. Taková je trojková Škoda Octavia, která se jako nová začala prodávat před deseti lety.
Část 1/7
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019.

Taková auta už se vyrábět nebudou. Nejde jen o plánovaný (možná nakonec s výjimkou používání syntetických paliv) zákaz spalovacích motorů, ale spíše o poctivé mechanické ovládání palubních prvků. Bez zasekávajícího se tabletu a zlobivého ovládání komfortních funkcí nástupkyně je předchozí generace octavie podle všeho autem, které jezdí a slouží do roztrhání těla. Až na úplné výjimky se lze spolehnout na všechny motory, které se pod kapotou objevily, a že jich za sedmiletou éru od začátku roku 2013 do konce roku 2019 bylo - počínaje tříválcovým litrem 1.0 TSI a konče nafťákem i benziňákem s dvojnásobným objemem.

Podrobněji se jim budeme věnovat později, teď totiž přijíždíme do servisu TUkas v Praze 10 se čtyřletou kombíkovou oktávkou s nejžádanějším a nejoblíbenějším turbodieselem 2.0 TDI, zde v silnější 135kW verzi. Naše auto, které jsme si jako z bonboniéry vybrali „na place“ autocentra AAA Auto, je navíc vybaveno pohonem všech kol, což je poměrně rarita, disponuje jím zhruba deset procent českých octavií. Najelo má už 125 tisíc kilometrů, tedy přes 30 tisíc ročně, což by u rodinného vozu bylo málo, ale tohle byla zjevně firemní „služebka“. Jak později zjišťujeme ze servisních záznamů, kilometry navíc nebyly rozloženy rovnoměrně – za rok a tři měsíce auto najelo 60 tisíc. Všechny servisní prohlídky má však v pořádku a jízda s ním je pohodlná, jistá, prostě rodinný ideál.

Jenže ráno před odjezdem do servisu zažíváme nepříjemnou štrapáci: auto není možné odemknout, nereaguje na dálkový ovladač, respektive na uchopení kliky. Poučeni dřívějšími zkušenostmi vyjímáme z plastového pouzdra klíčku kovovou planžetu, s její pomocí odloupáváme záslepku-krytku na pravé straně kliky a odemykáme postaru, mechanicky. Startování tlačítkem naštěstí funguje, takže můžeme vyrazit.

Když po hodině zaparkujeme před servisem v pražské Hostivaři a jdeme se dovnitř přihlásit o domluvenou servisní prohlídku, nezamykáme. Když se po chvilce vracíme s přijímacím technikem Filipem Želivským, zjišťujeme, že auto už nestartuje. Nás by to rozhodilo, Filip se jen usmívá s tím, že na případ s vybitím knoflíkové baterie v klíči výrobce pamatoval. „Stačí přiložit startovacímu tlačítku přiložit klíček, tím ho stlačit na tři až pět vteřin, a auto nastartuje. Výhodou je, že když baterii vyměníte, což je snadné, není třeba klíč jakkoli párovat s vozem, řešit něco na diagnostice, „chytne“ se sám,“ říká s tím, že celý postup je popsaný i v návodu k obsluze vozu. A nestává se ani, že by klíč „zapomněl“ na svoje auto, když je baterie třeba půl roku vybitá.

9. června 2017

  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Čínská odveta v automobilové obchodní válce. Expert navrhuje zvýšit cla

23. května 2024

Čína by kvůli obchodní politice Evropské unie a Spojených států měla zvýšit clo na dovoz velkých...

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh

22. května 2024

Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...