V rámci svého nového projektu Lufthansa Allegris plánuje společnost tímto směrem investovat celkem 2,65 miliardy dolarů (zhruba 58 miliard korun). V rámci first class plánuje Lufthansa až metr široké a vyhřívané sedačky. Počítá se tak s dostatečným prostorem pro nohy, osobním stolečkem nebo skříňkou. Informoval o tom server CNN.
„Naše první třída bude zprostředkovávat takové pohodlí a soukromí, které se bude podobat hotelovému pokoji. Odlišností jen bude, že naši hosté se v danou chvíli budou nacházet ve výšce až jedenácti kilometrů nad mořem,“ myslí si generální ředitel Lufthansy, kterým je Jens Ritter.
V business class se pak cestující dočkají speciálních kójí s polohovatelnými sedadly. Předností mají být i televize s rozlišením 4K. Stejně jako v případě první třídy se i v business class počítá s osobní skříňkou pro případné odložení věcí i se zvýšením prostorem pro dolní končetiny.
Cestující budou mít podle Lufthansy na výběr až ze sedmi různých variant řešení, a to podle toho, zda raději kupříkladu uvítají prodloužené lůžko nebo sedadlo s dětskou postýlkou.
Počítá se i s bezdrátovým nabíjením
Všechna sedadla v byznys třídě budou také vybavena funkcí možného vytápění či ochlazení. Cestující budou mít možnost teplotu ovládat pomocí speciálního dotykového displeje v zabudované konzoli. Každé sedadlo bude také vybaveno plochou pro bezdrátové nabíjení mobilních zařízení a pro co možná největší soukromí cestujících dojde k zabudování i bočních posuvných dveří.
Limity na počty letů i cestující. Letiště se vyhýbají chaosu, chybí personál |
Lufthansa láká i na to, že každý cestující v byznys třídě bude mít k dispozici unikátní sluchátka s funkcí pro potlačování okolního ruchu a vedení firmy si od toho slibuje, že dojde k celkovému zlepšení zážitku z letu.
„Taková výměna počtu sedadel v našich letadlech i s tím související celkové zlepšení cestovního zážitku ve všech našich třídách je při pohledu do minulosti unikátní. Chceme tím podtrhnout náš požadavek na kvalitu,“ píše Lufthansa na svých webových stránkách s tím, že novinky se mají objevit v letounu A350 od Airbusu nebo třeba v letadlech 787-9, 777-9 a 747-8 od konkurenčního Boeingu.
Změny čekají i na další dvě zbývající třídy, a to economy a premium economy. Ty jsou z hlediska počtu prodaných letenek v rámci skupiny Lufthansa nejoblíbenější.
V prémiové ekonomické třídě se cestující za pár měsíců dočkají opěrek na nohy, osobního světla na čtení, držáku na lahev nebo třeba háčku na kabát. Počítá se i s 15,6palcovým displejem s rozlišením 4K nebo se sluchátky, které stejně jako v byznys třídě zvládnout potlačovat případný okolní hluk. Ekonomická třída má také v budoucnu zajišťovat vyšší míru pohodlí, a to třeba i díky různým odkládacím plochám nebo porty pro USB-C či USB-A.
Na palubě letadel Lufthansa se zároveň má v budoucnu měnit i osvětlení, díky kterému by pasažéři měli lépe bojovat s nepříjemným jet lagem.