Aktualizováno 9:05 - doplněno přehodnocení stanoviska Lufthansy.
Aerolinka Lufthansa jen pár dní poté, co se veřejnost dozvěděla o novém pravidlu se zákazem AirTagů v odbavených kufrech, raději změnila názor. Opět kličkuje okolo sledování ztracených zavazadel a zástupci pouze připustili, že tak malá elektronická zařízení, jako jsou AirTagy, nepředstavují žádnou bezpečnostní hrozbu pro provoz letadla.
Původní text: Sledovací čipy Apple AirTag jsou předmětem mnoha kontroverzí. Mohou sloužit k dobrým účelům, třeba najít vaše ztracené klíče. Bývají ovšem také zneužívány jako nástroj ke stalkingu. Ovšem na sledování polohy vašeho odbaveného kufru není nic špatného. Aerolinka Lufthansa si to však nemyslí a její nové rozhodnutí může nastavit precedent pro další firmy.
Problém je to přitom naprosto jednoduchý. Aerolinka označila AirTag jako nebezpečnou elektroniku, která nesmí být umístěna do odbaveného zavazadla, kde je mimo dozor svého vlastníka. Navíc musí být během letu vypnuta všechna zařízení vysílající bezdrátový signál, což u AirTagu na dálku do zavazadlového prostoru nemáte jak udělat.
Cestující tak může AirTag v zavazadle přepravovat pouze v případě, že je deaktivován (vyjmul baterii). V takovém případě je však vlastníkovi, který by si chtěl ověřit polohu zavazadla, zcela na nic.
Realita je taková, že AirTag v zavazadlech aerolinky nechtějí ze zcela jiného důvodu, a to kvůli případné ztrátě zavazadla. Nastalo totiž už několik situací, kdy mohl vlastník zavazadla přesně sledovat polohu svého kufru, kdežto aerolinka mu tvrdila, že je kufr ztracený. Pro cestujícího je to obzvlášť frustrující, když ví, kde přesně kufr je, ovšem zaměstnanci aerolinky ne.
Uvalení zákazu na sledovací přívěsky by mělo vedle Lufthansy platit i na všechny její přidružené společnosti, tedy Austrian Airlines, Swiss International Air Lines, Brussels Airlines a Eurowings. Jiná aerolinka zatím veřejně zákaz na sledovací čipy nevyhlásila.