Přesun výroby obou modelů do Bratislavy oznámil Volkswagen v roce 2020. Do nového výrobního programu společnost investuje přes 400 milionů eur (9,5 miliardy korun), její celkové investice v zemi tím přesáhnou pět miliard eur (120 miliard korun).
Výroba passatů a superbů se plánuje na výrobní lince, ze které už nyní sjíždějí modely Škoda Karoq a Volkswagen up! včetně jeho elektrické verze. Slovenská továrna Volkswagenu montuje také vozidla Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8 a Porsche Cayenne.
Autofotka týdne: Nový Superb dorazí letos na podzim |
Při přípravě na výrobu modelů Passat a Superb podnik například v montážní hale instaloval novou techniku a zařízení, postavil také novou karosárnu. Většinu potřebných prací firma podle Makayové už dokončila.
Dvojčata z Mladé Boleslavi
Koncern VW před dvěma lety rozhodl, že příbuzné modely Superb s Passatem se ještě víc přiblíží. Vývoj obou modelů, které patří k nejdůležitější ve své kategorii (kterou opouští stále více konkurentů, kromě Fordu Mondeo třeba také Opel Insignia), dostala na starosti Škoda Auto, jejich vývoj tedy finišuje v Mladé Boleslavi. Passat už bude mít pouze variantu kombi.
Kromě slepice také nápis. Háček ovšem musí Škodě zůstat |
Právě duo Superb a Passat patří k leaderům kategorie na evropském trhu, objemy prodejů aut této třídy ovšem klesají, zájem zákazníků se obrací k vozům typu SUV. Podle neoficiálních informací mají být všechny varianty pohonu obou modelů elektrifikované. Benzinové i naftové motory dostanou výpomoc elektromotoru, buď v mildhybridní nebo plug-in hybridní konfiguraci.
Slovensko je automobilová velmoc
Volkswagen zaměstnává na Slovensku asi 11 000 lidí a v této pětimilionové zemi se řadí k největším zaměstnavatelům. V letošním roce společnost hodlá přijmout stovky nových pracovníků.
Automobilový průmysl je hlavním motorem slovenské ekonomiky. Kromě Volkswagenu mají v zemi své továrny také automobilky Jaguar Land Rover, Kia a Stellantis. Loni švédská automobilka Volvo Cars oznámila, že postaví na východě Slovenska závod na výrobu elektrických aut.
Škodovka pro rok 2026 v akci. Hlásí návrat normálních tlačítek |
Loni automobilky na Slovensku mírně snížily výrobu, celkem asi na milion vozidel. Země si v přepočtu na obyvatele udržela podle místního Svazu automobilového průmyslu pozici největšího výrobce aut na světě.
Automobilky v zemi i loni čelily nedostatku součástek, což vedlo až k přerušení výroby aut. Svaz předpokládá, že v letošním roce z montážních linek čtyř automobilek opět sjede celkem asi jeden milion vozidel. Rekordních více než 1,1 milionu aut se na Slovensku vyrobilo v roce 2019.
Škoda zahájila výrobu baterií pro Enyaq. Vyveze je i do Německa |
Výrobní výsledky za loňský rok zatím zveřejnila slovenská továrna Stellantisu, která smontovala zhruba 312 500 vozidel, a závod automobilky Kia, který vyprodukoval 311 000 aut.
Automobilový průmysl je hlavním motorem slovenské ekonomiky. Toto odvětví na pětimilionovém Slovensku zaměstnává zhruba 176 000 pracovníků.