Viceprezident PKP Mirosław Skubiszyński uvedl, že se výpadek týkal zhruba 820 km železniční tratí v zemi. Efekty cestující pocítí ještě velmi dlouho, dodal. Informace přinesl web PortalKomunalny.pl.
„Jsou přijímána opatření k minimalizaci negativních dopadů na cestující, jako je proplácení jízdenek a spojování vlaků,“ uvedl na tiskové konferenci viceprezident PLK.
Připustil, že místa, kterých se selhání týká, jsou takzvané posty LCS neboli Local Control Centers, které rozhodují o tom, kam jednotlivé vlaky budou směřovat. Připustil, že selhání se týkají jednoho výrobce, společnosti Alstom.
„Celkem se porucha týkala cca 820 km železničních tratí v republice. A protože jsou tato místa velmi citlivá, provozní dopady na cestující pocítí ještě velmi, velmi dlouho, “ uvedl Skubiszyński.
Výpadky se údajně netýkají jen Polska, ale mají globální charakter, informoval na Twitteru polský ministr dopravy Andrzej Adamczyk.
Podle mluvčí české Správy železnic Radky Pistoriusové zatím problém se zabezpečovacími zařízeními na českých železnicích nenastal. „Nezaznamenali jsme nic,“ odpověděla na dotaz redakce iDNES.cz.
Viceprezident PKP Skubiszyński podotkl, že pokud jde o přepravu uprchlíků, což je klíčový úkol železničního systému již několik dní, probíhá plná koordinace tohoto procesu společně s ministerstvem infrastruktury a vojvodstvím.
„Jsou dodržovány všechny postupy související s bezpečností, s bezpečným pohybem, s provozem dráhy. Probíhají opravné práce. Opravárenské čety výrobce systému a polských drah v současné době pracují na obnovení systému do řádného provozu,“ ujistil Skubiszyński.
Viceprezident PLK dále uvedl, že řízení vlakového provozu, nastavování semaforů, přepínání výhybek se provádí z jednoho místa. „Proto je tak velký rozsah tohoto selhání a těch 800 kilometrů nashromážděných z důvodu, že se to týká místních řídicích center,“ zdůraznil.