Platební karty jsou pro většinu Čechů už běžnou součástí života a ve světě platebních karet už dlouhodobě probíhá souboj společností Mastercard a Visa. Zatímco Mastercard je již několik let tuzemskou jedničkou, Visa se nedávno rozhodla pro agresivnější politiku a nové klienty si získává přímo přes banky. Uživatelů se tedy neptá, zda o podobnou změnu vůbec stojí. O souboji karetních hráčů informoval tento týden magazín Hrot.
Takový přechod proběhl před časem v rámci UniCredit Bank, což vzbudilo u mnoha klientů rozporuplné emoce. Podle průzkumu si většina klientů banky zmíněnou změnu doteď pamatuje. Respondenti, kterých se to týkalo, pak uvedli, že v nich přechod k Vise zanechal negativní stopu. Patnácti procentům klientů navíc přechod vyloženě vadil.
Mnoha klientům změna poskytovatele karty vadila především kvůli tomu, že přišli o různé slevy a akce. Jde například o pravidelné slevy u obchodníků nebo extra slevy v rámci nákupních dnů a další časově omezené i permanentní benefity, které Visa u standardních karet spojených s běžným účtem nenabízí.
Většině pak vadilo také to, že banka o změně rozhodla bez jejich vědomí a fakt, že nedostali nijak na výběr. Klienti si také stěžovali na to, že k výměně karty došlo ještě před vypršení její platnosti a za problematické považovali, že si nemohli vybrat, zda si kartu Mastercard nechtějí zůstat.
Boj mezi společnostmi ale však zřejmě jen tak neskončí, protože i kvůli pandemii zájem o placení platebními kartami roste. Ve druhé polovině letošního roku došlo k výraznému nárůstu používání platebních karet. Celkový objem transakcí v obchodních místech meziročně vzrostl o více než třicet procent a narůstá i počet internetových plateb.