Snímek, který má redakce iDNES.cz k dispozici ukazuje tři zdravotníky v nemocnici, jak se chystají zabalit bezvládné tělo do modrého plastového obalu. Podle popisku pacient zemřel na covid, protože uvěřil dezinformacím.
„Bude to kampaň, jak říká pan premiér, brutální, ale reálná, realistická,“ uvedl už v pátek ministr zdravotnictví Adam Vojtěch. První část nové kampaně se již v úterý objeví v některých médiích.
Podle ministerstva zdravotnictví je část této kampaně nízkonákladová. A bude zahrnuta v cenovce 50 milionů korun. Tedy v částce za celou dosavadní očkovací kampaň.
Podle Vojtěcha lidé musí vědět, jak to vypadá v nemocnicích a jak vypadají pacienti, kteří se nenechali naočkovat a skončili na jednotkách intenzivní péče.
Covid je ohrožení život a zdraví
Kampaň by měla být inspirována obrázky, které jsou na přebalu cigaretových balíčků a má ukázat reálný dopad nemoci na zdraví člověka. „Dělali jsme pozitivní kampaně, ale lidé musí vědět, že covid je ohrožení života a zdraví. Jsou tam fotky, které snad ještě víc budou motivovat lidi k tomu, aby se očkovali,“ zdůraznil premiér.
„Chceme některé naše spoluobčany z té letargie probudit, že to skutečně není legrace. A že ta nemoc může být velmi vážná a mít velmi vážný průběh,“ doplnil Vojtěch. Kampaň by měla být propagována jak na internetu, tak i v tištěných médiích, které čtou i senioři, aby se informace dostaly ke všem věkovým kategoriím.