Firmy ke spolupráci na očkovací kampani oslovila Hospodářská komora.
„Původně jsme podporu očkování chtěli dělat sami, ale pak jsme se prostřednictvím Hospodářské komory účastnili prezentace k připravované kampani „Cesta ven“. Moc se nám líbila. Je pozitivní, skutečně motivující a věříme, že funguje a bude fungovat. Proto jsme se rozhodli se do ní jako společnost zapojit,” říká mluvčí společnosti Mondelez Gabriela Bechynská.
V očkovací kampani Mondelezu se objevili dokonce i vlastní zaměstnanci. „V prvé řadě jsme oslovili členy našeho managementu. První plakáty jsme pak využili v interní komunikaci a zeptali se zaměstnanců, za čím by chtěli udělat tečku oni. Kolegové nám poslali řadu vlastních fotek a připojili i zprávu, proč je pro ně osobně důležité pandemii ukončit. Toto nám zafungovalo velice pěkně a reakce kolegů jsou opravdu velmi pozitivní,” dodává Bechynská.
Do kampaně se zapojily i firmy, které se snažily pomáhat už během celé pandemie.
„Komerční banka se od počátku pandemie zapojuje do aktivit pomáhající mírnit její dopady. V loňském roce to byly například kampaně se Zdeňkem Pohlreichem nebo jsme podporovali hudební projekty. KB také, ještě před státním moratoriem, umožnila klientům odklad splátek spotřebitelských půjček a hypoték a v rámci COVID programů jsme poskytli úvěry za více než 21 miliard,” popisuje covidové aktivity Komerční banky mluvčí Michal Taubner.
Cesta venCesta ven je dobrovolnická iniciativa agentur a expertů. Kampaň pobízející lidi k očkování odstartovala už v polovině dubna. Její první část směřovala na generaci 45 let a výš, z níž je momentálně naočkováno již 40 procent. Celkem už bylo podáno více než 5 milionů dávek vakcíny. |
„Je to součástí naší CSR strategie (společenská odpovědnost firem, pozn. ed.), cílíme na podporu boje proti covidu a aktuálně jde především o očkování a dosažení celospolečenské imunity v této oblasti,” doplňuje. Třeba Třinecké železárny se ale kampaň rozhodly pojmout po svém a udělat ji především pro své zaměstnance.
V kampani na rozdíl od Mondelezu nemají zaměstnance, ale plyšového medvídka. „Toho jsme si zvolili proto, že v době covidu, kdy byl zákaz fandit na sportovních utkáních, hodně fanoušků třineckého hokeje posílalo na stadion plyšáky, kteří pak seděli na tribunách místo diváků,” vysvětluje tisková mluvčí Třineckých železáren Petra Macková Jurásková.
„Většina našich zaměstnanců jsou muži, kteří právě na ten hokej chodí, takže jsme si říkali, že je to takové výstižné. Na jiných plakátech pak zase máme místo nějakého našeho zaměstnance jednu hospodskou z oblíbené třinecké hospody, ke které naši zaměstnanci chodí na pivo. Kampaň tak upozorňuje na to, že když se situace zlepší, budou si za ní zase moct zajít,” doplňuje Macková Jurásková.
Kampaň za očkování jde do další fáze. Zapojí Hámu, Mišíka či skauty |
Kampaň „Udělejme tečku“ chce především informovat a dávat lidem srozumitelné, aktuální a odborně správné odpovědi na otázky spojené s vakcinací. Cílem kampaně je, aby se na očkování přihlásilo alespoň 70 procent dospělé české populace.
A právě k očkování chtějí přimět své zaměstnance i firmy. „Ochrana zdraví a bezpečnost našich zaměstnanců jsou pro nás samozřejmě absolutní prioritou. Zdravotníci nám říkají, že bezpečné a účinné vakcíny nám pomohou pandemii ukončit. My proto jakožto zaměstnavatel samozřejmě budeme velice rádi, když naši zaměstnanci zváží situaci a nechají se očkovat. Věříme, že kampaň se všemi jejími prvky včetně rozhovorů s různými autoritami nám pomůže je k tomu přesvědčit,” uzavírá Bechynská.