Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Značka Crocs hlásí rekordní tržby. Gumové boty se staly obuví pandemie

  • 31
Boty značky Crocs, které jsou stejně milované jako nenáviděné, se zřejmě staly obuví koronavirové pandemie. Firma během posledního roku zaznamenala rekordní prodeje a je tak patrné, že zákazníci v období epidemie preferují před vzhledem bot především jejich pohodlí.

Americká společnost Crocs v posledním čtvrtletí zaznamenala rekordní prodeje, investoři se však obávají, že popularita firmy již dosáhla svého vrcholu a nyní bude postupně klesat. I přesto, že se cena akcií za poslední rok zdvojnásobila, v úterý se uzavřela na 80,01 amerických dolarech.

„Pandemie nám pomohla se dostat k novým zákazníkům, myslím si ale, že jsou všichni zvědaví i na to, co jim budeme moct nabídnout v budoucnu,” uvedl pro CNBC šéf společnosti Andrew Rees.

Sám ředitel je ohledně budoucnosti značky optimistický. „Máme stále kam růst. Budeme rozšiřovat naši nabídku o nové boty a navíc se nedá říct, že bychom byli populární jen díky pandemii. Naše obuv byla oblíbená už dávno předtím, takže jsme v době, kdy udeřil covid, byli v dobré pozici,” říká Rees.

Crocsy do každé rodiny

Společnost Crocs založili Lyndon Hanson a George Boedecker Jr. za účelem prodeje obuvi z materiálu určeného původně k výrobě pěnových vycpávek. 

První model svých bot představili v roce 2001 na výstavě lodí ve Fort Lauderdale na Floridě. Přímo na místě vyprodali všech 200 vyrobených párů. 

Od té doby firma prodala 300 milionů párů obuvi po celém světě.

Dodává také, že přestože se firma specializuje hlavně na sandále, má snadný přístup na celosvětový trh. V posledním čtvrtletí si firma přišla na 183 milionů dolarů v porovnání s minulým rokem, kdy ve stejném období vydělala 19,9 milionů. Celkové zisky firmy v minulém roce vzrostly o 56,5 procenta na 411,5 milionů dolarů.

K popularitě sandálů značky Crocs navíc přispívá i to, že firma kromě bot prodává i ozdobné doplňky, které se na boty dají připnout a tím pádem si každý může svoje boty ozdobit po svém.

Boty původně určené pro jachtaře se na trhu drží už od roku 2002. I přesto, že je mnozí nemohou pro jejich vzhled i materiál, z něhož jsou vyrobené, vystát, firma si během let vybudovala velkou základnu zákazníků, kteří na ně nedají kvůli jejich pohodlnosti dopustit. Obliby se navíc těší i mezi slavnými osobnostmi, jako je zpěvák Justin Bieber, herečka Priyanka Chopra či rapper Post Malone.