Dlouho jsme volali po možnosti hrát se svými přáteli stejnou hru bez ohledu na to, jakou platformu využívají (tzv. cross-play). Jenže dnes, když už je to v řadě titulů snadno možné, toho lidé příliš nevyužívají. Důvod? Kromě obligátních rozdílů v ovládání jsou to především podvodníci na PC scéně.
Nejlepším důkazem, že tento princip nefunguje, je scéna kolem posledního dílu Call of Duty. Její nový battle royale mod Warzone slaví obrovský úspěch a láká miliony hráčů. Čím dál tím víc konzolistů si však možnost cross play vypíná. Důvod je jediný a můžete ho snadno vidět na tomto videu:
How do people get enjoyment out of this? 150+ kill aimbot and can't report because crossplay from r/modernwarfare
Ať se herní firmy snaží sebevíc a rozdávají bany jako na běžícím páse, podvodníci v počítačových hrách byli, jsou a budou. A nejvíce jich je na PC. Ne, že by snad tamní komunita byla oproti ostatním v něčem horší, ale díky otevřenosti PC platformy tomu jednoduše nejde zabránit. Není proto divu, že spousta hráčů na konzolích si raději déle počká v lobby (pro plnohodnotný zápas ve Warzone je vyžadováno 150 hráčů), než aby si kazila zážitek s podobně frustrujícími scénami.
Podobný případ nedávno nastal v remasterované verzi Jedi Academy (psali jsme tady), to šlo ale spíše o okrajovou záležitost. Warzone je absolutní mainstream, který ukazuje, že míchat všechny hráče dohromady vlastně není dobrý nápad. Při kombinaci různých platforem se jejich výhody smazávají a sdílí se jen zápory.