To se však mění. Steam totiž tuto možnost zavádí, a to způsobem, který někteří vývojáři kritizují. Takřka libovolný titul je totiž možné vrátit do dvou odehraných hodin, během nichž lze řadu menších projektů téměř dokončit. Pokud jde o stahovatelný obsah, dvě odehrané hodiny se počítají od jeho zakoupení.
„O vrácení peněz můžete žádat u téměř všech nákupů na Steamu, a to z jakéhokoliv důvodu. Možná vaše PC nesplňuje hardwarové nároky, možná jste si hru koupili omylem, možná jste titul hráli hodinu a jednoduše se vám nelíbil,“ píše se v tiskové zprávě.
Peníze zpět získáte ve formě kreditů pro peněženku Steam Wallet a žádost musíte podat do dvou týdnů od zakoupení hry či programu.
Žádost však není platná v případě, že zakoupený obsah vaši hru změnil nezvratným způsobem. Například zvýšil úroveň vaší postavy. Tyto nákupy budou v obchodě Steam budou označené a hráč o nich bude vědět včas.
V případě předobjednávek je možné o vrácení peněz zažádat kdykoliv před vydáním hry. Po oficiálním uvedení do obchodů se na požadavek vztahují standardní pravidla.
Při zakoupení balíků je hry možné vrátit jen v případě, že jste žádnou z nich nepřesunuli na jiný účet a souhrnná hrací doba nepřesáhla dvě hodiny.
Možnost zažádat o vrácení peněz se nevztahuje na klíče koupené mimo obchod Steam a využitelná není ani v případě, že váš přístup ke hře zablokují pro podvádění. Peníze zpět nedostanete ani u dárků, jejichž klíč již obdarovaný aktivoval.
Valve tvrdí, že zneužívání funkce bude monitorovat a bránit lidem v parazitování na této nové možnosti. Společnost zároveň píše: „Za zneužití nepovažujeme vrácení hry zakoupené těsně před slevovou akcí ani v případě, že si pak titul okamžitě koupíte se sníženou cenovkou.“
Firma tedy vyšla vstříc hráčům a reaguje tak například na australskou komisi, která Steam za nemožnost vracet hry žalovala (čtěte více). Někteří nezávislí vývojáři však tvrdí, že nová pravidla jen umocňují pozici velkorozpočtových her s dlouhou hrací dobou. Pro menší tituly totiž stávající model může představovat hrozbu.