Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozhovor o War Thunder: Hra je úmyslně nevyvážená

Válečná akce War Thunder zabrousila do podobných vod jako jedna z nejúspěšnějších her současnosti. V některých ohledech je přímým soupeřem her World of Tanks a World of Warplanes.
Hra War Thunder sází více na realističnost, World of Tanks a Warplanes oproti tomu preferují zábavnost.

Hra War Thunder sází více na realističnost, World of Tanks a Warplanes oproti tomu preferují zábavnost. | foto: Gaijin Entertainment

Na herním veletrhu E3 jsme si promluvili s šéfem PR společnosti Gaijin Entertainment Alexanderem Trifonovem. Diskutovali jsme o přípravě podkladů pro tvorbu realistické hry, finanční stránce projektu i plánech do budoucna.

Ve War Thunder máte poměrně hodně herních módů a hra se v nich značně mění. Jaké s tím máte zkušenosti?
To je jednou z nejsilnějších stránek tohoto titulu. Že jsou tu pro hráče různé módy, pravidla a obtížnosti. Když hrajete, můžete zjistit, co vám sedí nejvíce. Znamená to také, že máte k prozkoumávání hodně věcí. Na druhou stranu to vyžaduje hodně času. A pro některé hráče je to příliš komplikované. Mají totiž pocit, že se musí naučit vše.

A nebojíte se, že tak odlišné typy her příliš rozdělí hráčskou základnu?
Ve všem je dost hráčů. Kromě módu simulátor, kde narazíte i na slabší hodiny. Je to totiž hodně hardcore mód.

Alexander Trifonov, šéf PR ve společnosti Gaijin. Tedy u autorů War Thunder.

Zmiňujete realistický režim. Jak velké jsou pro něj rešerše? Zkoušíte například bojovou techniku, abyste mohli co nejvěrněji replikovat její parametry?

Většina výzkumu probíhá právě pro realistický mód, který má zjednodušené ovládání. Ale pod kapotou ke zjednodušení fyziky nedochází. Vyvažuje to za vás umělá inteligence, která v simulátor módu chybí. Jenže realistické pojetí je to, proč většina lidí naši hru vyzkouší a eventuálně k němu dojde.

Hovoříme o režimu, který skutečně odráží letadla z druhé světové války. V jiných hrách vývojáři často preferují vyváženost, a fyzika jednotlivých letadel je proto smyšlená.

Takže to úmyslně není vyvážené, aby hra byla realistická?
Jo. Vyvažujeme zápasy, nikoliv letectvo.

A jak vůbec ten realistický mód zpracováváte? Co děláte pro to, aby to odpovídalo skutečnosti? Je obtížné si představit, jak do hry převádíte zážitek z jízdy v tanku.
Liší se to u letadel a tanků. Letadla jsou především o jejich chování a o pocitu z létání. Tanky jsou především o modelu poškození, brnění a balistice. Studujeme proto hodně dat. Zkoušíme skutečné tanky, letadla i náboje. Využíváme na to technickou dokumentaci, čteme válečné záznamy a snažíme se, aby to odpovídalo skutečnosti.

War Thunder

Je to spíš o navození správného dojmu, nebo se snažíte měřit nějaké hodnoty a to replikovat?
Řídit se pocitem není dobré. Dokud jste nejezdil se skutečným tankem ...

... deset tisíc hodin.
Přesně. A většina tehdejší bojové techniky dnes již ani neexistuje. Nemáme možnost, jak se v ní projet. Musíme tedy zkoumat záznamy a pokoušíme se to imitovat. Někdy zkoušíme skutečné předlohy. Ale ve hře máme 500 strojů a zhruba 80 % z nich už není možné vyzkoušet.

Plánujete tedy v budoucnosti přidávat ještě nějaké herní módy?
Ne, chceme vytvořit lepší a propracovanější souboje čet (squad battles).

A jak se hře daří finančně?
Daří se jí velmi dobře. Jen za poslední rok jsme se hodně rozrostli.

Využíváte model ke hraní zdarma. Napadá mě, kolik lidí z hráčské základny za něco zaplatí?
Potřebujeme velký počet hráčů, pro nás je tedy free2play jediný možný způsob. A pokud si pamatuji správně, je to něco jako patnáct až osmnáct procent. Ta čísla už jsem poměrně dlouho neviděl. Ale nemyslím si, že by se měnila.

War Thunder

Co plánujete pro další tři až čtyři roky? Kam hru kromě další bojové techniky chcete posunout?

Před týdnem jsme spustili souboje letadel a tanků (rozhovor proběhl v první půlce června, pozn. red.). Nejprve tedy musíme dokončit stávající fázi, věci vyladit a teprve potom vytvářet další plán. Nápady už máme, ale nechci nic ohlašovat. Může se to ještě změnit.

Většinu našich funkcí totiž nemůžeme vyzkoušet jen interně. Například nový herní režim vyžaduje tisíce hráčů, abychom ho otestovali.

A jak tedy zavádíte nový mód, když ho nemůžete testovat?
Prostě to neděláme. Zkoušeli jsme věci se stovkami lidí, jenže to není zevrubný test. Ale pokud nás něco v padesáti lidech nebaví, asi to nebude dobré ani pro tisíce hráčů.

Myslíte si, že někdy dojde na další díl War Thunder, nebo hru budete spíše průběžně vylepšovat?
Řekl bych, že titul budeme i nadále vylepšovat. Pokračování u hry, jako je ta naše, nedává smysl. Rozdělíte tím hráčskou základnu a my potřebujeme lepší zážitek ze hry. Chceme více lidí, nikoliv méně.

Chcete tedy jít cestou World of Warcraft, kde se průběžně aktualizuje grafika, ale hra zůstává?
Děláme to už dva roky a hra je teď mnohem lepší. Hry se vyvíjejí a my se snažíme držet krok. Věci proto zlepšujeme ve všech ohledech. Upravujeme hru pro méně výkonné počítače, ale i pro nabušené stroje.

A pracujete na nějakých neoznámených projektech?
Soustředíme se jen na War Thunder. Máme nějaké partnery a mobilní divizi, ale tohle je to hlavní. Alespoň zatím.

Autor:
Témata: simulátor
  • Nejčtenější

Herní krásky, které berou dech. A jeden krasavec k tomu

Ač se puritáni a politicky hyperkorektní lidé snaží bojovat proti sexy postávám na každém kroku,...

Vyděrač už dva roky každý den zabíjí jedno NPC, chce pokračování Skyrimu

Od vydání zatím posledního dílu série The Elder Scrolls už uplynulo víc než dvanáct let a...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Nejlepší hra roku 2022 míří na PC, majitelé playstationů se mají na co těšit

Dlouho očekávaná prezentace PlayStationu sice ničím nepřekvapila, přesto nelze mluvit o zklamání....

Hlavní hrdinkou nové hry od autorů šokující Agony bude posedlá nymfomanka

Polské studio Madmind oznámilo nepřímé pokračování své hororové hry Succubus. Ve hře s výmluvným...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Taková břečka dostala zelenou? Hráči si ohledně novinky neberou servítky

Minulý týden PlayStation odhalil nové informace ohledně chystaných her a jedna z nich vyčnívá v ne...

Kanadská pobočka studia Avalanche nevydržela ani rok, o práci přijde 50 lidí

Po pouhých osmi měsících od svého založení končí montrealská pobočka studia Avalanche. Jejich...

Z klasické arkádové střílečky Metal Slug bude tahová strategie

Žánr tahových strategií se ještě do konce letošního roku dočká nečekaného přírůstku. Svoji odbočku...

Drsňácká Yakuza se dočká hraného seriálu, ukáže příběh oblíbeného hrdiny

Drsňácká herní série Yakuza, kterou už dnes známe pod názvem Like a Dragon, se ještě letos dočká...

Hlavní hrozba World of Warcraft: The War Within se představuje

Studio Blizzard zveřejnilo s blížící se betou World of Warcraft: The War Within trailer nazvaný...

Obstála dětská opalovací kosmetika Lirene na horkém sluníčku?
Obstála dětská opalovací kosmetika Lirene na horkém sluníčku?

Jaké jsou zkušenosti našich testerů a jejich dětí s dětskou opalovací kosmetikou Lirene? Ochránil pokročilý systém fotostabilních organických a...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Posedlost sexem, tíže lásky, nekrofilie. Gejšin příběh zmátl Japonsko

Vine se jím sex, mocná záliba v sexu. Rovněž láska. Neukojitelná, doslova vražedná. Onen příběh se odehrál v kulisách...

Žádná tajná bokovka. S manželkou jsme rozvedeni, překvapil Petr Nedvěd

Generální manažer české hokejové reprezentace Petr Nedvěd (52) byl po divoké oslavě zlaté medaile z mistrovství světa...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Brankář Dostál zklamal fanynky. Randí s finskou volejbalistkou, bývalkou Nečase

Neprůstřelný gólman Lukáš Dostál (23) byl hvězdou letošního mistrovství světa v hokeji. Nadšení z něj byli nejen mužští...