Hlavním cílem projektu je modernizace železniční tratě v délce 21,66 kilometru mezi městy Zbiroh a Rokycany ve východní části Plzeňského kraje. Díky tomu by železniční infrastruktura na tomto úseku měla být v souladu se standardy EU i s mezinárodními standardy.
"Podáváme průběžné žádosti na naše projekty, které máme v té prioritní ose rekonstrukce železničních tratí, takže pravděpodobně je to jedna z tranší, které dostaneme," řekl ministr dopravy Zbyněk Stanjura.
"Zásadní projekty jsou ty čtyři železniční koridory, kde se pokoušíme modernizovat železniční trať na takový stav, aby jednotlivé vlaky mohly projíždět rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, aby železniční doprava, zejména osobní, byla atraktivní pro naše občany," dodal.
Příjemná zpráva je to i pro investorskou organizaci, kterou je Správa železniční dopravní cesty. Ta podle mluvčího Jakuba Ptačinského dosud oficiální informace o schválení dotace nemá. V těchto dnech by se ale podle něj o financování projektů z Operačního programu doprava mělo na půdě EU jednat.
Rychlá železnice má přitáhnout investice
Evropský komisař pro regionální politiku Johannes Hahn v prohlášení dodal, že modernizace železniční sítě bude mít výhodu pro cestující z hlediska bezpečnosti přepravy i snížení doby přepravy.
"Pro obyvatele České republiky by mělo být snazší cestování do jiných členských států a jako jedno z prioritních dopravních spojení EU tato investice také přispěje k hladkému fungování vnitřního trhu Unie. To zase učiní Českou republiku atraktivnější pro investory a podnikání," dodal.
České republice bylo přiděleno v letech 2007 až 2013 z finančních prostředků na kohezní politiku zhruba 26,7 miliardy eur (691,3 miliardy Kč).