Celkem 262 milionů eur komise schválila na dva projekty, které mají modernizovat 30,75 kilometru železnice mezi česko-slovenskou hranicí a Českým Těšínem. Trať patří do českého třetího železničního koridoru, který je součástí transevropské dopravní sítě a měl by po dokončení spojovat Německo, ČR a Slovensko. EU bude z fondu soudržnosti financovat 262 milionů eur z celkových nákladů 465,5 milionu eur.
Kromě toho komise uvolnila 149,97 milionu eur z regionálních fondů na modernizaci 23,65 kilometru železnice mezi Berounem a Zbirohem ve středních Čechách. Projekt by měl přispět k modernizaci železničního spojení mezi Prahou a Plzní, aby zde mohly vlaky jezdit rychlostí 155 kilometrů za hodinu. Je také částí transevropské dopravní sítě, konkrétně spojení mezi Prahou a Aténami.
Celkově modernizace tratě mezi Berounem a Zbirohem bude stát 255 milionů eur (více zde: Spor o miliardový tunel končí. ÚOHS zamítl rozklad Skansky). Projekt by měl přispět k modernizaci železničního spojení mezi Prahou a Plzní, aby zde mohly vlaky jezdit rychlostí 155 kilometrů za hodinu.
Úsek je také částí transevropské dopravní sítě, konkrétně spojení mezi Norimberkem, Prahou, Vídní, Budapeští, Sofií a Aténami. Celkově modernizace tratě mezi Berounem a Zbirohem bude stát 255 milionů eur. Bude zde zcela rekontruována povrchová struktura i železniční spodek, stejně jako elektrifikace trati a bezpečnostní a komunikační zařízení. Projekt zahrnuje i protihluková opatření a opravu stanic, včetně bezbariérových přístupů.
Podle eurokomisaře pro regionální politiku Johannese Hahna takové projekty podporují "udržitelnou a čistou dopravu v ČR a dalších zemích". Investice by také podporou dvou transevropských tratí měly přispět k lepšímu fungování vnitřního trhu a zvýšit atraktivitu ČR pro investory a firmy, uvedl Hahn. Česko dostalo celkem na období 2007 až 2013 přiděleno z kohezních fondů 26,7 miliardy eur (694 miliard korun).