Další z "horkých staveb" je například obchvat Kolína, Líbeznic, dokončení dálnice D3 z Tábora do Veselí nad Lužnicí nebo úsek D47 na hranice s Polskem.
"Jedná se o první zásadní strategický materiál předložený ministerstvem, který je výsledkem půlroční práce nového vedení ministerstva," uvedl ke zveřejnění resort dopravy. Materiál popisuje s ohledem na předpokládané finanční rámce do roku 2025 reálné možnosti rozvoje dopravní infrastruktury. Počítá například také s tím, že by šlo letos a příští rok více peněz na údržbu silnic. Prostředky se navýší dvakrát na 9 miliard korun.
mapaPodívejte se, jak má vypadat dálniční síť v roce 2025 - mapa |
Ministerstvo uvedlo, že se bude pokračovat v dopravních stavbách, které umožní úsporu finančních prostředků. K prioritám v silniční dopravě patří také karlovarský úsek rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem, prodloužení dálnice D1 do Polska nebo úsek R7 od Žatce do Chomutova ve směru k hranicím s Německem.
Strategie rozvoje dopravy také počítá s pěti projekty, které by se stavěly formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP). Soukromníci by financovali rekonstrukci a úpravy nejvytíženější dálnice D1, jihočeské D3, Pražský okruh R1 a úsek silnice R35 z Hradce Králové do Mohelnice.