Pavel se i ve funkci hlavy státu chce věnovat svému koníčku, kterým je jízda na motocyklu. Připustil ale, že příležitostí bude mít asi méně, řekl na zahájení.
Pavel na své cestovní enduro BMW GS1250 sedl ve čtvrtek po několika měsících. Ze svého bydliště v Černoučku na Litoměřicku to měl zhruba 35 kilometrů. Vzhledem k venkovní teplotě blížící se nule musel po dojezdu chvíli počkat, až mu rozmrznou ruce a pusa a bude moci komunikovat.
Během doby, kdy i kvůli prezidentské kampani neměl na svůj koníček čas, Pavla už „svrběly ruce“ a těšil se, až dnes motocykl vytáhne. Doma v garáži má ještě českou klasiku v podobě Jawy 350 a v poslední době jezdil také pro změnu na americké legendě Harley Davidson XL 1200.
Do práce mě ochranka na motorce jezdit nenechá, říká generál Pavel |
„Budu se těšit, že i v průběhu roku, i když jak bylo řečeno, těch příležitostí asi nebude tolik, ale já věřím, že si nějaké najdu, že se budeme potkávat na různých motorkářských akcích,“ uvedl. Zároveň vyzval milovníky jedné stopy, aby jezdili bezpečně.
Veletrh Motocykl se koná po pětileté pauze. Jeho 23. ročník je spojený s výstavou staveb a předělávek motocyklů Bohemian Custom Bikes. Celkem se v pěti halách na ploše 20 tisíc metrů čtverečních předvádí několik set strojů u 110 vystavovatelů. Nechybí Honda, Triumph, Harley-Davidson nebo obnovená česká značka Böhmerland.
Trh s motocykly loni v Česku i přes výpadky ve výrobě, které způsobily dopady covidu, vzrostl o 16 procent na rekordních více než 25.500 prodaných nových strojů. V lednu se prodej nových motocyklů zvýšil o 13 procent na 941 strojů.
Děti mají vlastní život, říká o rodině Pavel. Na motorce chce jezdit dál |
Návštěvníky čeká pět hal s novými i starými stroji světových značek. Mají mezi nimi být motocyklové legendy, široké portfolio příslušenství či kolekcí motorkářské módy. Chybět by neměly různé celebrity.
Akce bude probíhat do 5. března a k její unikátnosti přispěje také souběžná událost Bohemian Custom Motorcycles.
Pavlova láska k motorkám je dlouhá skoro jak jeho život sám. Poprvé měl v rukou moped, přes Jawu 350 nakonec přešel k cestovní endurům i sportovnějším motorkám. Motorkářského koníčku se nevzdal ani na svých zahraničních cestách.
Nakonec skončil u BMW R1200 GS. „Nikdy jsem si nedovedl představit, že bych měl mít BMW. Považoval jsem ji za bafuňářskou motorku,“ řekl v rozhovoru pro iDNES.cz.
„GS jsem nechtěl už vůbec, ale musel jsem uznat, že je to velmi univerzální motorka hlavně na dlouhé cesty i rozbitější terény, jízdu ve dvou s bagáží, na to projet se i trochu sportovně. Tahle motorka je největší univerzál,“ vysvětlil.