Agentura Mediafax v Česku působí od léta 2008. Plány měla při svém nástupu na mediální trh veliké: chtěla být přímou konkurencí veřejnoprávní České tiskové kanceláře. "ČTK chceme atakovat během několika měsíců," sdělil iDNES.cz šéfredaktor Mediafaxu Martin Švehlák před půl rokem.
Nyní agenturu Sarbuova rumunská společnost Media Pro Management prodává Nově. "Akvizice informační agentury Mediafax je před dokončením, které nastane zápisem do obchodního rejstříku," potvrdila mluvčí Novy Michaela Fričová informace zveřejněné týdeníkem Strategie.
Částku ani jedna strana nezveřejnila. "Další informace jsou věcí obchodních dohod," dodala Fričová.
Nova nákupem Mediafaxu rozšiřuje informační zázemí dosud tvořené čtyřmi televizními kanály a dvěma weby. Agenturu podle mluvčí Novy kupuje i se stovkou redaktorů a editorů.
Agentura dosud sídlí v Praze-Holešovicích ve stejném objektu jako soukromá zpravodajská televize Z1. Podle informací iDNES.cz se zaměstnanci přestěhují do objektů Novy na Barrandově.