Život a virtuální duše
V případě Aitany tvoří umělá inteligence jen polovinu pomyslné DNA. Virtuální duši jí vdechla až invence administrátorů jejího profilu. Největší měrou se na tom podílel Rubén Cruz, zakladatel barcelonské reklamní agentury The Clueless. To on se postaral o to, že uměle syntetizovaný obraz dívky dostal cosi jako charakter.
Podobě dodal příběh, který se na sociálních sítích, od TikToku přes X po Instragram, prezentuje a postupně rozvíjí. „Lidé totiž nesledují ani tak fotky, jako životy,“ říká Cruz. „A protože ona žádný nemá, museli jsme jí ho vymyslet, abychom ke snímkům dostali rozměr reality.“
Proto se každý týden v kancelářích agentury Clueless schází Cruz k poradě s kolegy, aby řešili, co bude Aitana dělat dál. Kde stráví víkend, kam se vydá na dovolenou a jaké informace o sobě bude se svými fanoušky sdílet. Je to systematická a soustředěná činnost, umocněná know-how umělé inteligence. Nepřekvapivě se tedy Aitana věnuje přesně těm činnostem, který získávají hodně pozornosti mezi mladými lidmi, a tráví čas aktivitami, které trendují.
Proto akcent na zdravý životní styl, fitness a večírky. Proto motivy adoptované orientální kultury, počítačové hry a cosplay.