„Nějaká regulace je nutná. Diskutujeme různé varianty, jak situaci s parkováním v centru zlepšit. V úvahu přichází několik variant: buď zpoplatnění parkování v celém historickém jádru, nebo jen v některých ulicích,“ uvádí starosta Radim Laibl (ANO) s tím, že radnice chce znát názory místních.
Úřad už proto uspořádal dvě setkání s lidmi a s podnikateli z náměstí a z Dvořákovy ulice, pokračovat bude i v dalších ulicích, které k náměstí vedou.
Nyní je část náměstí Svobody zpoplatněna a část ne. Volné parkovací plochy zabírají především místní, pro další řidiče jich je málo.
„Obkroužil jsem náměstí čtyřikrát a stejně jsem místo nenašel, zaparkoval jsem dál a na náměstí musím dojít. Osobně bych parkování zpoplatnil, auta by se víc točila,“ říká Karel Beneš, který měl namířeno do lékárny.
Nedostatek volných míst je i v přilehlé Dvořákově ulici. „Máme velký problém se zásobováním obchodu, zásobovací auto nemá kolikrát kde zastavit, tak stojí v silnici. Vznikají z toho konflikty. Problém zaparkovat mají i zákazníci,“ líčí prodavačka z hračkářství, jež by také uvítala, kdyby bylo parkování zpoplatněno.
S tím souhlasí i prodavačka z vedlejšího obchodu. „Kromě zpoplatnění by pomohlo i namalování čar, aby řidiči věděli, kde a jak zaparkovat. Změna je opravdu nutná. Problém jsou totiž i auta, která tu stojí třeba několik dní,“ popisuje žena.
Druhé auto za šest tisíc, třetí za patnáct. Ústí mění parkování u univerzity |
Někteří jsou však proti. „Bydlím tady a vlastním jedno auto. Určitě nechci platit parkovací kartu bůhví za kolik a ještě nemít jistotu, že vůbec najdu volné místo k zaparkování,“ oponuje paní Ilona.
Téma parkování v historickém jádru Žatce neřeší radnice poprvé. V minulosti se už několikrát diskuse vedly, ale bez výsledku. Nyní by chtěla definitivně přijít s konečnou koncepcí, jak v lokalitě parkování zlepšit.
„Do konce roku bychom chtěli mít jasno. Určitě nechceme zpoplatněním parkování vydělávat, ale určitá regulace je potřeba, aut je mnoho a nikdo není spokojený,“ doplnil starosta Laibl.