„Aktuálně byly ukončeny sanační práce a kontaminovaná zemina byla převezena na skládku. Nyní probíhá úprava železničního spodku a v úterý by měla probíhat montáž výhybek. Obnovení provozu na trati předpokládáme v řádu dnů, nejpozději však do konce tohoto týdne,“ sdělila mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Friebová.
Trať je neprůjezdná už od neděle 4. dubna, kdy poblíž obce Světec na Teplicku došlo k čelní srážce dvou vlaků společností Unipetrol a ČD Cargo. Jedna z lokomotiv začala hned po střetu hořet.
Na místě zasahovalo celkem devět jednotek hasičů, kterým se požár brzy podařilo dostat pod kontrolu. Na místě ale našli mrtvého strojvůdce.
Strojvedoucí druhého vlaku utrpěl středně těžké zranění a skončil v nemocnici. Podle některých informací si údajně zachránil život tím, že z lokomotivy včas vyskočil.
4. dubna 2021 |
Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvNa odstraňování následků pracovali drážní hasiči od velikonočního pondělí. Nejprve museli odčerpat propan-butan ze čtyř vykolejených vozů a následně je dostali z trati. Poté od sebe odtrhli zaklíněné lokomotivy a následně museli trať sanovat. Z jednoho z hnacích vozů totiž unikla nafta.
Omezení provozu na trati se už od minulého týdne dotýká cestujících využívajících spoje společnosti RegioJet. Ta nasadila v úseku Úpořiny - Bílina náhradní autobusovou dopravu. „Jakmile Správa železnic trať zprovozní, budou obnoveny vlakové spoje,“ sdělil mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.
Událost se naopak nijak nedotkla cestujících na hlavním vlakovém koridoru Ústí nad Labem – Teplice – Chomutov, kde vlaky jezdí bez omezení dál.
Příčinou tragické nehody se zabývá Drážní inspekce, která bude zkoumat, zda některý z vozů neměl technické problémy.
„S největší pravděpodobností ale došlo k tomu, že jeden z vlaků nezastavil před návěstidlem zakazujícím jízdu,“ sdělil již před časem generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera s tím, že odhadované škody na vlacích jsou v součtu 43 milionů korun a na trati zhruba 4,5 milionu korun.
6. dubna 2021 |