„V tuto chvíli tu semafory ještě nejsou, protože nyní budeme pracovat v těch částech komunikace, které i přes zúžení umožňují sice pomalejší, ale pořád volný a plynulý průjezd,“ řekl Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Stavební práce na 3,5 kilometru dlouhé silnici budou rozděleny na deset úseků. Devět z nich se týká výměny krytu vozovky a v desátém se budou vyměňovat mostní závěry. Stavba bude probíhat vždy ve dvou úsecích zároveň.
„Začali jsme krajními úseky. Na teplické straně u napojení silnice I/8 na silnici I/13 a u Nových Dvorů u kruhového objezdu. Ze stran se pak budeme přibližovat ke středu. Harmonogram stavebních prací počítá s tím, že jednotlivé etapy budou trvat zhruba tři týdny,“ vysvětlil Sebastian Matoliak, stavbyvedoucí firmy Herkul, která rekonstrukci provádí.
Všechny etapy vyjma první budou řízeny semafory a provoz bude kyvadlový. „V případě vzniku kolon budeme dopravu řídit dynamicky pomocí regulovčíků,“ podotkl Matoliak s tím, že obě benzinové čerpací stanice, které se na rekonstruovaném úseku silnice nacházejí, budou po celou dobu oprav v provozu.
Na každém opravovaném úseku stavební stroje nejprve ofrézují starý povrch. Celkem budou dělníci vyměňovat dvě vrstvy v tloušťce asi jedenáct centimetrů.
Po dokončené rekonstrukci čeká řidiče kvalitnější a přilnavější povrch. „Na této silnici na okraji Teplic došlo k nepříjemným dopravním nehodám. Je tu klesavá zatáčka, která se pro několik řidičů za zhoršených podmínek zvláště po prudkém dešti stala problematickou. Po výměně povrchu dostane vozovka výrazně lepší protismykové vlastnosti. To znamená, že i při zhoršených podmínkách, jako je například začátek sněžení nebo déšť, by vozovka laicky řečeno měla vést pneumatiku daleko lépe než doposud,“ popsal Rýdl.
Řidiči na zničených mostech kličkují a huntují auta, oprava má začít v dubnu |
Vítanou novinkou především pro místní obyvatele bude zmírnění hlukové zátěže. Použit totiž bude takzvaný nízkohlučný asfalt, který má zajistit pokles hlučnosti o pět až osm decibelů.
Stávající vozovka sice na první pohled nevykazuje přílišné opotřebení, ale podle ŘSD je právě nyní ta pravá chvíle na rekonstrukci. „Řidič sice přirozeně emocionálně vnímá vozovku především z pohledu, zda drncá, nebo nedrncá. Protože vozovka v tomto úseku nedrncá, mohou si někteří řidiči myslet, že rekonstrukci děláme zbytečně. Tato vozovka však už opravu potřebuje. Nyní je totiž ta správná doba, není ani brzo, ani pozdě. Kdybychom s opravou začali později než v optimální době, byla by vozovka degradována trhlinami a museli bychom ji rekonstruovat do podstatně větší hloubky, což by stálo daleko více peněz i času,“ dodal Rýdl.