Na Litoměřicku se srazily nákladní vlaky. Škoda je v desítkách milionů

  10:36aktualizováno  16:19
V sobotu ráno se mezi Litoměřicemi a Velkými Žernoseky srazily dva nákladní vlaky. Kvůli výluce se tam jezdilo jen po jedné koleji. Nehodu vyšetřuje Drážní inspekce. Provoz na trati stojí, náhradní dopravu zajišťují autobusy.

„Závažná nehoda se stala kousek od stanice Velké Žernoseky, kde se čelně střetl vlak s uhlím s vlakem převážejícím prázdné vozy na přepravu automobilů. Na trati probíhala výluka, vlaky proto jezdily po jedné koleji,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Jeden ze strojvedoucích stihl před nárazem lokomotivu opustit. „Na to, že se něco děje, mě upozornilo návěstidlo. Zastavil jsem, vystoupil a utíkal, co jsem mohl,“ řekl fotografce MF DNES po srážce strojvedoucí.

Druhého strojvedoucího odvezli se zraněním záchranáři do nemocnice.

Fotogalerie

Srážka se stala před devátou hodinou ráno.„Policie dostala oznámení v 8:41. Došlo k vykolejení a poškození souprav a trati. Trať bude po dobu vyšetřování uzavřena,“ uvedla mluvčí policie Alena Bartošová.

Dopoledne vyšetřovatelé odhadovali, že práce na trati budou hotové kolem šesté hodiny večer. Ukázalo se ale, že odstranit poškozené vagóny a opravit kolej bude trvat déle. Omezení na trati tak budou minimálně do nedělního večera.

Jeden z vlaků měl zůstat stát ve stanici

„Poškozeny jsou oba vlaky, několik vozů, koleje i trolej, škoda bude zřejmě v desítkách milionů korun,“ doplnil Drápal. Odpoledne vyšetřovatelé škodu upřesnili na 25 milionů korun na vlacích a 1,5 milionů korun na trati.

Z rozboru staničního zabezpečovacího zařízení také určili příčinu střetu.

“Vlak jedoucí od Ústí nad Labem s plošinovými vozy měl ve Velkých Žernosekách zůstat stát a počkat na protijedoucí nákladní vlak s uhlím, protože provoz byl z důvodu plánované výluky dál veden pouze po jedné ze dvou kolejí,“ uvedl náměstek generálního inspektora Jan Kučera.

Vlak od Ústí nad Labem ale ve stanici nezastavil, projel kolem návěsti zakazující jízdu, poškodil výhybku násilným přestavením a vjel na trať směr Litoměřice.

„V důsledku této nedovolené jízdy vlaku zabezpečovací zařízení změnilo návěst dovolující jízdu vlaku od Litoměřic na návěst Stůj, jeho strojvedoucí zastavil a když viděl, že proti němu jede vlak, vyskočil z lokomotivy. Vlak od Ústí nad Labem narazil do stojícího vlaku rychlostí 50 až 60 kilometrů v hodině, jeho strojvedoucí utrpěl zranění,“ popsal Kučera.

U všech vlaků dálkové i regionální dopravy je mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Polepy zavedena náhradní autobusová doprava.

Autoři: ,
  • Nejčtenější
Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Slavia - Teplice 3:0, mistr vedl po penaltě, výhru jistil góly v závěru

Suverénní slávistická jízda nejvyšší fotbalovou soutěží pokračuje - mistr porazil na startu druhé poloviny základní...

KOMENTÁŘ: Skandální víkend sudích. Proč jsou tak trapní a dělají kiksy?

Vypadá to, že čím víc kol se odehraje, tím větší chaos bude. Pak se totiž nevyznáte, komu vlastně rozhodčí ve fotbalové...

Balutovi mohou přitížit gesta. A zasáhl vůbec Kodeš slávistu Olayinku?

Rumunský fotbalista Alexandru Mihail Baluta z Liberce po červené kartě odcházel ze hřiště, palcem pravé ruky si třel o...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Korkiakoskiho se stal v Česku profík: Vše předčilo moje očekávání

Když poprvé uslyšel o nabídce z Litoměřic, sedl Markus Korkiakoski k internetu a zjišťoval cokoliv o městě a...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky

Kamery pomohly chytit lupiče, Teplice jich mají 44 a přibudou další

Kamerový systém si kdysi Teplice pořídily jako jedno z prvních českých měst. Původní analogové zařízení, které už bylo...

Nad referendem o litoměřické nemocnici visí otazníky, možná se zopakuje

Více než polovina oprávněných voličů se v pátek zúčastnila historicky prvního referenda v Litoměřicích. Téměř 96...

V 90. letech se na cibulák stály fronty, vzpomíná majitel porcelánky

Do dubské porcelánky nastoupil Vladimír Feix v roce 1947 jako učeň. Vypracoval se až na ředitele a později se stal...

Most vykoupil od soukromých vlastníků byty, poskytne je sociálně slabým

Mostecká radnice letos poprvé vykoupila od soukromých vlastníků byty, které nabídne lidem v tíživé sociální situaci. Do...

Advantage Consulting, s.r.o.
EMBEDDED SW PROGRAMÁTOR

Advantage Consulting, s.r.o.
Středočeský kraj, Ústecký kraj
nabízený plat: 40 000 - 60 000 Kč

Najdete na iDNES.cz