Protipovodňová vana v Ústí je plná vody. Lidé čile vtipkují, ŘSD se omlouvá

  • 177
I když měla protipovodňová vana při každé větší vodě zabránit zaplavení Přístavní ulice pod mostem Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem, svému účelu příliš neslouží. Už v pondělí nechala ústecká radnice důležitou silnicí spojující krajské město s Děčínem a Lovosicemi kvůli zaplavení zavřít. Řidiči tak musí projíždět centrem města.

„Hovořil jsem s ředitelem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), bohužel ti vůbec netuší, že mají tohle zařízení na jejich komunikaci ve správě,“ uvedl ve středu dopoledne ústecký primátor Petr Nedvědický (ANO).

„Mrzí mě, že se za poslední dny nikdo z odpovědných pracovníků ani neobtěžoval přijít se na to kouknout,“ dodal primátor s tím, že zatopená protipovodňová vana je občany vnímána jako chyba města. „O vanu i o silnici se stará ŘSD, ne město,“ vysvětlil Nedvědický.

Podle něj je za nefunkčností protipovodňové vany nejspíš dlouhodobé zanedbání údržby. „Od společnosti, která kdysi smluvně zajišťovala pro ŘSD servis vany, včetně veškerého technického zařízení, mám informaci, že už v minulosti došlo k poškození zpětné klapky a tím k zatopení profilu již při druhém stupni povodňové aktivity. Je prý zničená převodovka klapky a nelze ji, ani kdyby se tam potopil potápěč, ručně zavřít,“ popsal primátor.

„Kdyby byla klapka funkční, silnice může zůstat otevřená. Protipovodňová vana vydrží i třetí povodňový stupeň,“ dodal Nedvědický.

Mluvčí ŘSD Jan Rýdl redakci potvrdil, že jde o závadu na zpětné klapce. „Podle všeho je tam zadřená šroubovice mechanismu zavírací pojistné klapky a ta je nefunkční. Proto došlo k protečení vody na vozovku,“ sdělil mluvčí. „Oprava je možná až poté, co voda opadne. A samozřejmě ji provedeme. Všem se omlouváme, jednoznačně je vina na naší straně,“ dodal.

Po prozkoumání klapky se podle Rýdla rozhodne, zda dojde k opravě, či k celkové výměně mechanismu.

Proč se závadu klapky nepodařilo odhalit například při pravidelné kontrole, mluvčí neví. „V tuto chvíli nemám informaci, jestli na zařízení probíhají pravidelné kontroly, případně servis,“ poznamenal.

Stavba protipovodňové hráze v Přístavní ulici, která měla chránit silnici až do 720 centimetrů výšky hladiny Labe, začala v roce 2009, hotovo bylo za dva roky. Na financování stavby za více než 600 milionů korun se kromě ŘSD a Ředitelství vodních cest podílelo také město Ústí nad Labem.

Do zaplavené ulice vjeli i přes zákaz a uvázli v ní, dostali dvoutisícovou pokutu

Událost se pochopitelně stala i terčem vtípků na sociálních sítích. „A komu tou protipovodňovou vanou prospějete?“ ptá se například ironicky jeden z uživatelů na neoficiálním facebookovém profilu Ústí nad Labem.

„V tom úseku je dolík?“ přisazuje si další.