Všichni slibují, že jsou po stránce technické i personální připraveni vyrazit.
Ve všech vlacích budou platit integrované jízdenky Dopravy Ústeckého kraje (DÚK) v papírové i elektronické podobě. Pokud jde třeba o České dráhy, zůstanou plně v platnosti i jejich tarify. Pokud tedy cestující pojede čistě s nimi.
To znamená, že lidé nepřijdou třeba o IN karty. Národní dopravce pak od prosince zavede možnost platit kartou. Tuto variantu nabízejí i někteří noví dopravci.
Při cestách mimo kraj pojedou cestující na jízdenku vydanou dle tarifu dopravce, případně si zkombinují tarify dvou sousedních integrovaných systémů. Jízdenky DÚK lidé seženou ve všech prodejních místech či ve vlaku.
Platnost tarifu DÚK, jehož ceny zůstanou stejné, se pak rozšíří. Nově bude možné využít jeho jízdenky při cestách až do Žandova na Liberecku a do Mělníka, Vraňan a Kounova ve středních Čechách.
Velkou novinkou bude bezesporu zavedení každodenního provozu na takzvané Švestkové dráze mezi Litoměřicemi, Lovosicemi a Mostem.
„Ne vždy jsou regionální tratě odsouzené k zániku. Já pevně věřím, že cestující najdeme,“ řekl k tomu Zdeněk Chrdle, generální ředitel firmy AŽD Praha, která bude provoz zajišťovat a která trať proměnila na nejmodernější lokálku v republice.
„Troufám si tvrdit, že změny, které jsme připravili, jsou jen pozitivní. Chceme do vlaků dostat více lidí,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Jaroslav Komínek (KSČM).
Třeba na lince U3 budou vlaky mezi Litvínovem a Ústím nad Labem jezdit každou hodinu. Některé spoje také nově skončí či začnou v Děčíně. A už se dokončuje i elektrizace úseku Louka u Litvínova – Litvínov, takže po řadě let nebude nutné přestupovat a vlaky budou jezdit přímo.
Více vlaků bude třeba i na lince U5 mezi Ústím nad Labem a Bílinou, případně Mostem. Přibude i rychlíků, a to večer i ráno.
Konkrétně bude mít navyšování počtu spojů za následek, že se na krajských kolejích ujede o milion kilometrů více. Z toho bude 600 tisíc kilometrů díky provozu na Švestkové dráze.
Kdo bude jezdit v Ústeckém kraji
|
„Negativem pro příští rok bude výluka na trati 130 spojující Ústí, Most a Chomutov. Od Teplic po Most bude skoro celý rok, což bude znamenat prodloužení jízdních dob a nenávaznost na přípojné vlaky,“ sdělil vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Jakub Jeřábek.
Autobusová doprava zaznamená na rozdíl od vlakové jen drobné změny, většinou kvůli zajištění návaznosti na další spoje.
Na Mostecku na lince 31 přibudou dva páry spojů do průmyslové zóny Joseph. Na linkách 561 a 565 na Chomutovsku pro změnu vznikne nová zastávka s názvem Aquasvět.
Ústecký kraj má podle návrhu rozpočtu zaplatit za dopravu v příštím roce bezmála dvě miliardy korun, tedy o 400 milionů víc než letos. Za navýšením stojí například právě více ujetých kilometrů nebo třeba zvýšení ceny Českých drah za ujetý kilometr.