Souhra šťastných okolností
Mimořádnou událost vyšetřovala komise inspektorů, která celý průběh zrekonstruovala a popsala, co Johnu Bridgesovi s největší pravděpodobností zachránilo život. K pohonu A-6 Intruder slouží dva proudové dvojhřídelové motory Pratt & Whitney J52 s tahem po 41 kN. Motory vznikly zmenšením motorů J57, vyvinutých původně pro pohon letounů A-4 Skyhawk. Motory J52 byly poprvé použité na letounových střelách AGM-28 Hound Dog z výzbroje bombardérů B-52 Stratofortress. V roce 1958 vybralo americké námořnictvo tento motor pro projekt budoucího palubního útočného letounu, kterým se stal A-6 Intruder.
Vzhledem k tomu, že jde o jednoproudovou pohonnou jednotku, je celkový průměr těla motoru necelý metr (přesně 96,5 cm). Navíc je motor „utopený“ téměř 2 metry v trupu a vzduch se k němu přivádí zploštělým sacím kanálem. Kromě toho má motor výrazný a poměrně dlouhý aerodynamický kužel, který ještě zmenšuje exponovanou plochu lopatek prvního stupně kompresoru. Malý průměr motoru, ještě menší průřez sacího kanálu a velký centrální kužel patřily mezi důležité faktory, které Bridgesovi pomohly přežít.
Když motor Bridgese nasál, instinktivně si kryl zdviženou rukou hlavu. Ve vzduchu, proudícím do motoru těsně podzvukovou rychlostí, se nebyl schopen nadechnout. Proud vzduchu z něho brutálně serval brýle, rukavice, přilbu, sluchátka a plovací vestu. Lopatky kompresoru tyto výstrojní součástky „rozsekaly“ na cucky, které s olámanými kusy lopatek pokračovaly dál do motoru. Podobně dopadly hodinky a většina věcí, které měl po kapsách. Cestou kolem obličeje mu způsobily tržné rány a další přidaly tvrdé části zapínání roztrhaného oblečení (zipy, druky).
Cizí zvuky, způsobené nasátými předměty, vedly k tomu, že pilot Intruderu instinktivně stáhl otáčky motorů. Dramatické snížení sacího efektu Bridgesovi nepochybně zachránilo život. Zkroucený v sacím kanále cítil, jak paží a ramenem narazil do vystupujícího centrálního kužele motoru, který již naštěstí neměl takový tah, aby ho lopatky prvního stupně kompresoru zmrzačily nebo zabily. To ráno utekl hrobníkovi z lopaty.
Petty Officer John Bridges po rekonvalescenci námořnictvo opustil. Letouny A-6E Intruder vydržely ve službě do roku 1997. Noční záznam celého incidentu používají instruktoři US Navy dodnes při výcviku palubního personálu, aby kadetům ukázali, co nemají dělat.