Osudné únorové ráno
V noci z 19. na 20. února 1991 ráno připravovala posádka USS Theodore Roosevelt (CVN-71), respektive osádky palubního křídla CVW-8 úder na cíle v Iráku. Údernou vlnu tvořily zmíněné letouny Grumman A-6E TRAM Intruder, perutí VA-36 Roadrunners a VA-65 Tigers. V obsluze jednoho z katapultů byli začleněni: Petty Officer John Bridges a jeho kolega Petty Officer Michael McDonald. John Bridges nebyl žádný nováček. U námořnictva sloužil přes dva roky jako „hook up operator“. Do skončení operačního turnusu mu chyběly dva měsíce, proto zacvičoval na svou pozici mladšího kolegu.
Za omezeného osvětlení pojížděl na katapult A-6E Intruder od VA-65 Tigers. Úkolem „hook up operatora“ bylo usadit přední nohu letounu na kolejnici, upevnit k zadní straně příďového podvozku „holdback“ (zádržnou tyč) a dát pilotovi signál, aby sklopil tažnou tyč. Potom měl zajistit, aby „téčko“ tažné tyče správně zapadlo do člunku katapultu. Po tomto úkonu pilot odbrzdí, zvýší otáčky motoru téměř na maximum a obsluha katapultu „napne“ člunek. Pokud se to dá k něčemu přirovnat, tak k nabité zbrani s nataženým kohoutem, těsně před výstřelem.
John Bridges viděl, že nováček se se svým úkolem dost potýká. „Téčko“ nezapadlo napoprvé a musel mu pomoci dvěma kopanci. Zatímco se nováček v hlubokém předklonu „protáhl“ pod sacím kanálem levého motoru, John Bridges šel jeho práci zkontrolovat, aby mohl dát důstojníkovi katapultu signál, že je vše v pořádku. Vzhledem k tomu, že se oba míjeli, byl Bridges více vpředu a nebyl skloněný tolik, kolik by měl být. To byla bohužel osudná chyba.
Bylo přesně 03:41:11 když postava Johna Bridgese zmizela v sacím otvoru levého motoru Intruderu. Motor burácející téměř na plný výkon ho nasál hlavou napřed, jako hadrovou panenku. Z útrob Intruderu se ozval rachot, charakteristický pro nasátí cizího předmětu. Vylámané lopatky kompresoru devastovaly zbytek jádra motoru. Z výtokové trysky vyšlehl dlouhý plamen, svědčící o tom, že úlomky se podepsaly i na spalovací komoře a plamencích. Pilot okamžitě stáhl přípusti obou motorů. Petty Officer Michael McDonald, který stál původně na pravé straně Intruderu, přeběhl do zorného pole pilota a charakteristickým pohybem rukou naznačil, že má motor vypnout. Jenže proudový motor se na rozdíl od pístového nezastaví hned.
Ostatní členové palubního personálu si nejprve ničeho nevšimli a pokračovali v přípravě letounu. V pekelném kraválu vyjících proudových motorů a převalujících se chuchvalcích páry z katapultu není divu. Teprve když viděli plameny a McDonaldovu gestikulaci, seběhli se s hrůzou k Intruderu. Nevěřili svým očím. John Bridges nejen, že žil, ale vlastními silami se soukal ze sacího otvoru, v kterém strávil asi nejdelší tři minuty svého života.
Bridgesovi kolegové zavolali zdravotníky, pomohli mu ven, zajistili základní ošetření a dopravili jej na ošetřovnu. Navzdory hrůzně vypadajícímu incidentu Bridges vyvázl jen se zlomeninou klíční kosti, zlomeným žebrem, protrženým ušním bubínkem, několika tržnými ránami v obličeji a na zápěstí. Po propuštění z ošetřovny byl druhý den schopen vypovídat a poskytnout palubnímu televiznímu kanálu rozhovor o tom, co se vlastně stalo.