1 USS Akron – létající letadlová loď
Američané se do rozsáhlejší stavby vojenských vzducholodí pustili až po první světové válce. Nicméně jejich výtvory stály za to. USS Akron měla délku 239 m, objem 180 tisíc m3 a pohánělo ji osm motorů Maybach VL II s výkonem po 420 kW. Maximální rychlost byla 135 km/h.
Cílem Američanů bylo vytvořit létající letadlové lodě, které ponesou průzkumné letouny a později i střemhlavé bombardéry. První vzducholodí, vybavenou hangárem pro „palubní letouny“, byla USS Akron (ZRS-4), dokončená v roce 1931. Kvůli nátlaku námořnictva museli konstruktéři provést úpravu, která měla vliv na celkovou pevnost konstrukce.
Odolnost spodní svislé ocasní plochy proti bočnímu poryvu větru pak byla poloviční, než požadovalo původní zadání. S nápravou se počítalo během generální opravy, ale té se již vzducholoď nedočkala. Během své služby prodělala tři menší nehody. Při druhé z nich přišla o dva muže pozemního personálu.
Osudným se pro USS Akron stal den 3. září 1933. Vzducholoď se odpoutala od kotevního stožáru v Nové Anglii a vyrazila na plavbu, jejímž cílem byla mimo jiné kalibrace radiových zaměřovačů. Kolem půl osmé večer se dostala do mlhy a kolem desáté večer do prudké bouře. V hustém dešti a změti klikatých blesků začala vzducholoď klesat přídí napřed k rozbouřené hladině Atlantiku. Posádka byla nucena odhodit balastní zátěž. Nebezpečí bylo na chvíli zažehnáno. Potom začala vzducholoď klesat zádí napřed, až svislá ocasní plocha narazila na hladinu moře.
Vzducholoď začala nabírat vodu. Posádka se pokusila vzducholoď zvednout silou motorů, což se částečně podařilo, ale nakonec došlo k „přetažení“ a dopadu na hladinu. Těleso se rozlomilo a vzducholoď se začala rychle potápět. Nedaleko plující německá obchodní loď Phoebus zachránila z celé posádky, čítající 76 mužů, pouhé čtyři. Radista Copeland později na palubě lodi Phoebus zemřel.
Posádka Phoeba potom prohledávala ještě pět hodin hladinu a pátrala po dalších trosečnících. Marně. S počtem 73 mrtvých jde o nejtragičtější ztroskotání v dějinách vzduchoplavby. Počet obětí se rozrostl ještě o dva muže, tvořící posádku malé záchranné vzducholodi J-3, která ztroskotala při pátrání po trosečnících USS Akron.
Sesterskou lodí USS Akron (ZRS-4) byla USS Macon (ZRS-5), která poprvé vyplula 21. dubna 1933. Její osud byl stejný. Ztroskotala 12. února 1935 u pobřeží Kalifornie. Posádka naštěstí ztratila jen dva muže, mimo jiné díky tomu, že po ztroskotání USS Akron byly zavedené záchranné vesty a rafty.