6 Roma – poslední vodíková vzducholoď v USA
Vzducholoď Roma navrhla skupina konstruktérů, mezi nimiž byl i Umberto Nobile, který se proslavil arktickými výpravami se vzducholoděmi Norge a Italia. Nová třída vzducholodí, označená T-34, byla určena k transatlantickým letům se stovkou cestujících. Vzducholoď měla poloztuženou konstrukci, délku 125 m a objem 33 810 m3. Šest motorů Ansaldo 4E-2940 s výkonem po 300 kW jí dokázalo udělit rychlost 128 km/h.
První zkušební plavba byla provedena v září 1920, ale vzducholoď byla záhy prodána za 184 tisíc dolarů letecké službě americké armády USAAS (předchůdce USAF). Roma se měla původně dostat do USA vlastní silou, ale nakonec byla rozebrána a odeslána lodí. Do Států dorazila v srpnu 1921. Při vybalování beden technici zjistili, že potah je plesnivý a rozpadá se. Bylo nutné objednat nový. První zkušební plavba v USA byla provedena až v listopadu 1921. Při ní se roztrhla jedna vrtule, poškodila potah a jeden plynový oddíl. Přesto vzducholoď bezpečně přistála.
Při dalších plavbách se při nízkých teplotách objevovaly potíže s motory Ansaldo. Z jedné prosincové plavby se Roma vrátila jen se čtyřmi funkčními motory. Proto velení USAAS rozhodlo o jejich záměně za vyzkoušené motory Liberty L-12 s výkonem po 300 kW. Zkušební plavba se uskutečnila 21. února 1922.
Vzducholoď opustila základnu Langley Fied přesně ve 14:00. Na palubě bylo 45 lidí, převážně posádky, ale také několik civilních mechaniků a pozorovatelů z vlády. Roma nabrala kurz na Chesapeake Bay a pokračovala na základnu Norfolk. Během manévrů v malé výšce došlo ke zborcení skříňových kormidel a vzducholoď se stala neovladatelnou. Při klesání z výšky asi 300 m narazila do elektrického vedení a začala hořet.
Na palubě vzducholodi Roma zahynulo 34 lidí a dalších 8 bylo zraněno. Ve své době šlo o největší letecké neštěstí na území USA. Brzy však bylo zastíněno ztroskotáním výše uvedených USS Akron (ZRS-4) a LZ 129 Hindenburg. Roma byla poslední vzducholoď s náplní vodíku, které létala ve službách amerických ozbrojených sil.